בעבר לוחם ב-669, בהווה פקח בעיריית נצרת עלית

יורי קורש, בוגר יחידת החילוץ והפינוי בהיטס של חיל האוויר המוכרת יותר בשם 669, רון בן סימון לוחם קרבי לשעבר בצנחנים, ויחיאל סיבוני שחבש במשך שלוש שנים את הכומתה הסגולה של גבעתי, מהווים את חוד החנית של יחידת הפיקוח והביטחון החדשה של נצרת עלית

עיריית נצרת עילית מציגה: יחידת הפיקוח וביטחון חדשה שכל חבריה הם צעירים תושבי העיר, בוגרי יחידות קרביות בצה"ל ובעלי רקע ביטחוני.
היחידה המיוחדת של העיר מורכבת מתריסר פקחים שהם לא פקחים במובן המוכר של המילה אלא שוטרים או לוחמים בהכשרתם.
הפקח יורי קורש למשל הוא לשעבר בוגר יחידת החילוץ 669 ובעל עבר קרבי, רון בן סימון סיים בהצטיינות שירות קרבי בצנחנים, יחיאל סיבוני שירת ביחידה מובחרת בגבעתי, יבגני קובץ סיים שירות בהצטיינות בחיל התותחנים, ואפילו האישה היחידה במערך החדש, יוליה פאינרמן מחזיקה ברקע משטרתי בהיותה מתנדבת ותיקה במשטרה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


גם "מפקד היחידה", מנהל אגף הפיקוח והביטחון הוא בוגר יחידה קרבית ולשעבר רפ"ק במשטרה: ״היה חשוב לנו לבנות יחידה שמדברת בשפת הביטחון ויודעת כיצד להתנהל ולאכוף את הסדר. כל הפקחים קיבלו את ההכשרה המקצועית ואפשר לסמוך עליהם במאת האחוזים שידעו לבצע את העבודה. "
ראש העיר רונן פלוט שמשמש מחזיק תיק הביטחון ביקש למקם את יחידת הפיקוח במבנה מיוחד ונפרד מהמערך הפקידותי מינהלי בעירייה. פלוט הקים לטובת המערך החדש מעין יחידת משטרה עירונית שפועלת במנה שנמצא בחזית החיצונית של בניין העירייה במקום ששימש את אגף הקליטה. לבניין זה מתוכננים להצטרף בחודש הקרוב 12 שוטרים במדים שביחד עם הפקחים יפעילו את מערך השיטור העירוני החדש.
״עד להגעתם של השוטרים, הפקחים מבצעים עבודות שיטור ואכיפה בכל הקשור לעבירות איכות חיים מסביב לשעון. התוצאות מדברות בעד עצמן ואם בעבר היו תושבים שהתלוננו על רעש בפארק דליה ובפארק הזיתים כיום יש שקט מופתי בשני המקומות האלה שהיו עד לא מזמן מועדים לפורענות".