נצרת עילית: אכיפה מוגברת כנגד רכבים "משופרים"

השיפורים מאפשרים לרכבים להגיע למהירויות גבוהות שאינן מתאימות לתשתית הכביש ולמבנה הרכב ומשמשים את הנהגים למפגני ראווה המסכנים את חייהם ואת חיי משתמשי הדרך האחרים

במסגרת מאבק משטרת נצרת עילית כנגד נהיגה מסוכנת בוצעה השבוע על ידי שוטרי סיור התנועה, השיטור העירוני והפקחים פעילות ממוקדת יזומה בעיר ובעין מאהל כנגד רכבים משופרים. ברכבים אלה בוצעו שיפורי מנוע ושיפור במערכת הפליטה (אגזוז) שלא כחוק ובניגוד להוראות היצרן. במהלך הפעילות נתפסו ארבעה נהגים שנהגו ברכבים משופרים וכנגדם נרשמו דוחות תנועה.

אופנוע "משופר" שנתפס במבצע האכיפה
אופנוע "משופר" שנתפס במבצע האכיפה

שיפורים אלה מאפשרים לרכב להגיע למהירויות גבוהות שאינן מתאימות לתשתית הכביש ולמבנה הרכב ומשמשים את הנהגים למפגני ראווה המסכנים את חייהם ואת חיי משתמשי הדרך האחרים. כמו כן הם פוגעים באיכות חייהם של תושבי האזור שסובלים ממטרדי רעש כתוצאה מרעש בלתי סביר שבוקע ממערכת הפליטה ( אגזוז) של כלי הרכב. מתחילת השנה נתפסו 61 נהגים שנהגו ברכבים שעברו שיפורים בניגוד לחוק.
בהודעה של משטרת ישראל נכתב: ״משטרת ישראל תמשיך בפעילות פעילות אכיפה ממוקדת תוך שילוב פעולות הסברה ומניעה לנהגים זאת כדי למנוע מהנהג הנורמטיבי לעבור על החוק וכדי להפוך את התנועה בעיר לבטוחה ושקטה יותר ומבלי לגרום למטרדי רעש״.