שדה תעופה בינ"ל בעמק: "נלמד את החומר לעומק, נלך ונשאל שאלות"

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, נפגש עם מטה המאבק להקמת שדה התעופה בעמק יזרעאל ועם תושבי הסביבה על מנת ללמוד את הנושא מקרוב ולבחון חלופות

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, נפגש ביום שני האחרון עם חברי מטה המאבק נגד הקמת שדה התעופה בעמק יזרעאל ועם תושבי העמק כדי ללמוד מקרוב על השלכות הקמת שדה התעופה באזור ועל החלופות האפשריות במקומות אחרים בארץ. הפגישה נערכה ב Open Valley, מתחם יזמות ברמת ישי, שמאפשר ליזמים צעירים מהעמק לקבל הכוונה ולפתח את הסטארטפים שלהם כחלק מהרצון לקדם יזמים בכל הארץ.
בפתח המפגש קיבל לפיד סקירה מפורטת מראש מטה 'יש עתיד' בעמק יזרעאל, זיו ורהפטיג, שהציג בפניו את השלכות הקמת שדה התעופה בעמק על איכות החיים באזור, על עומסי התחבורה, הפגיעה בחקלאות ונזקי הרעש והסביבה מהם יסבלו התושבים. כמו כן פרט בפניו את התהליך שעבר בממשלה בנוגע להקמת שדה התעופה בעמק, שמעלה לדבריו ספקות ושאלות לגבי אופן קבלת ההחלטה להקים את השדה דווקא בעמק – למרות התנגדות התושבים ולמרות הרצון העז של תושבי הדרום וראשי המועצות בדרום להקים את השדה בנבטים.


גדעון פורת חבר מועצת עפולה מטעם 'יש עתיד': "מרחיבים כעת את נתב"ג וזה מוריד מהלחץ להקים שדה תעופה נוסף. זה הזמן של הממשלה לעשות עבודה יסודית וללמוד היכן יש עדיפות העליונה להקמת שדה תעופה נוסף במדינת ישראל.


 

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בפגישה השתתפו חברי מטה המאבק: זיו ורהפטיג, ראש מטה 'יש עתיד, בעמק יזרעאל, עופרה פינקלשטיין, ראש מטה מגדל העמק, גילה מלל, רויטל עוזיאל, אביב שניידר, גיא צבר, צוף פאלח, מורן ינוקא, צחיק פרוכטר, יהודה פינסקר, ומירה ישראלי. חברי מטה המאבק סיפרו ללפיד על הידע הרב שאספו בנושא והציגו בפניו את האלטרנטיבות והחלופות להקמת שדה התעופה.

• "הדרך בה מקבלים החלטה היא רשלנית"

גיא צבר יזם מעמק יזרעאל ממובילי מטה המאבק אמר: "אני המום מתהליך קבלת החלטות של הקמת השדה בעמק יזרעאל. לא כל יום בונים שדה תעופה, זה דבר גדול שהמדינה עושה ומבצעת והדרך בה מקבלים החלטה היא רשלנית. זה לא יתרום לציונות אלא ייפגע בה. זה יהרוס את החקלאות, ויהרוס את מרקם החיים באזור. כל זה בזמן שבדרום התושבים משוועים להקמת השדה בנבטים, הם רוצים תעסוקה, הם רוצים לפתח את האזור. ומה עושה המדינה. ההפך ממה שצריך".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


גדעון פורת חבר מועצת עפולה מטעם 'יש עתיד': "מרחיבים כעת את נתב"ג וזה מוריד מהלחץ להקים שדה תעופה נוסף. זה הזמן של הממשלה לעשות עבודה יסודית וללמוד היכן יש עדיפות העליונה להקמת שדה תעופה נוסף במדינת ישראל. אפשר לעצור רגע ולחשב מסלול מחדש. זה למען הדורות הבאים".

• "אנחנו מצפים למעורבות גדולה יותר של הסיעות בכנסת"

זיו ורהפטיג: "אנו נפגשים עם מספר רב של חברי כנסת מ'יש עתיד' שמגיעים לעמק ללמוד ולתרום למאבק חשובה לנו ומברכים על הנכונות שלהם ללמוד את הנושא ולקדם את החלופה הטובה ביותר למדינת ישראל מתוך דאגה כנה ואמיתית לעתיד המדינה. היות וזהו נושא לאומי, אנחנו מצפים למעורבות גדולה יותר של הסיעות בכנסת שאנחנו מקווים שעתידו של הצפון יקר להם.

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד עם חברי מטה המאבק נגד הקמת שדה התעופה בעמק יזרעאל
יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד עם חברי מטה המאבק נגד הקמת שדה התעופה בעמק יזרעאל

מטה המאבק עשה עבודה מעמיקה ורצינית ובחן את החלופות להקמת השדה מתוך אחריות לאומית לעתידה של מדינת ישראל ולדור העתיד. אפשר וצריך לקבל את ההחלטה הנכונה; כזו שלא תפגע בתושבי מדינת ישראל, אלא תקדם אותה ותשלב קידמה יחד עם שמירה על ערכי הציונות . יש חלופה טובה, כזו שראשי הרשויות בדרום משוועים לה ותושבי הדרום מבקשים אותה והיא זולה יותר למדינה- הקמת שדה התעופה בנבטים".

• "אנחנו מתייחסים ברצינות לדברים ששמענו כאן היום"

בתום הפגישה אמר לפיד: "אני מבקש להודות לכם על זמנם ועל האכפתיות שלכם. כחלק מהביקורים שלי ברחבי הארץ אני תמיד מתרגש לפגוש אנשים שאכפת להם, שיוצאים מאזור הנוחות שלהם כדי לפעול למען משהו גדול יותר. אנחנו מתייחסים ברצינות לדברים ששמענו כאן היום. נלמד את החומר לעומק, נלך ונשאל שאלות את גורמי השלטון ואם לא יהיה טיעון מספק מדוע יש להקים את שדה התעופה דווקא בעמק אנחנו נעמיד לרשותכם את כל הכלים הפרלמנ