נכבדי הקהילה האתיופית מחו נגד מהנדס העיר עפולה: "אנחנו מרגישים בני ערובה"

בכירים בקהילה האתיופית בעפולה, בהם אישי ציבור וקייסים הגיעו הבוקר למשרדו של מהנדס העיר ישראל קנטור, במחאה על אי התקדמות מרכז המורשת. עו"ד לואי זרייק, בא כוחו של קנטור: "בני העדה הוזמנו לפגישה ביום ראשון הקרוב. מרשי הבין ללבם". עיריית עפולה: "קנטור פועל במרץ ומפעיל את כל סמכותו בכדי לעכב פרויקטים רבים"

עשרות נציגים של הקהילה האתיופית בעפולה ערכו היום בבוקר מפגן מחאה מול משרדו של מהנדס העיר ישראל קנטור שלטענתם גורם לעיכוב בהקמתו של מרכז המורשת של העדה.
בין הנוכחים אישי ציבור, מנהיגי דעה ו'קייסים'. המשתתפים הגיעו לדלתו של המהנדס אבל זה סירב להיפגש עמם, למרות הפצרת הנכוחים, לטענתם, מכיוון שלא נקבעה פגישה מוקדמת.
סוגיית הקמת מרכז המורשת לבני הקהילה עלתה בשנים האחרונות על סדר היום בעפולה מספר רב של פעמים. לאחרונה התהליך היה על סף התקדמות לאחר שהושג התקציב הנדרש לבנייתו, אבל סאגת הפיטורים של מהנדס העיר ישראל קנטור וצו ההגנה שקיבל ממבקר המדינה, אל מול הסכסוך המתוקשר עם ראש העיר יצחק מירון, הובילו שוב לעצירת התהליך.
"בני הקהילה האתיופית הגיעו היום לבניין העירייה בכדי להביע את מורת רוחם ולהדגיש שהם לא בני ערובה", אמר היום בכיר בקהילה האתיופית והוסיף: "הם מרגישים כלי משחק בתוך כל הפרשה הזו. כל רצונם הוא לראות את המרכז הזה נבנה- הלכה למעשה".

• מרכז המורשת של הקהילה האתיופית

לאחר דחיות רבות ובעקבות התקציבים הגדולים שיגיעו לעיר עפולה במסגרת הסכם הגג שנחתם לא מכבר אמור להיבנות מרכז מורשת יהדות אתיופיה. בשלב הראשון אמור לקום מבנה שיכלול אולם בגודל של 500 ממ"ר, ומרחב מוגן שישמש גם חדר פעילויות. בשלב השני יתרכזו במרכז בפיתוח הסביבתי כולל מתקני ספח נוספים. חלום הקמתו של מרכז המורשת הוא משאת נפשם ושאיפתם של נכבדי ובני הקהילה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


עו"ד לואי זרייק, בא כוחו של קנטור: "אכן הגיעו היום כמה עשרות מתושבי העיר יחד עם עובד עירייה ממחלקת הקליטה. מרשי ממש הבין ללבם שהרי זה לא עניין של רצון מרשי לסבך מהלכים כפי שקברניטי העירייה מנסים להציג את העניין ולהסיט מהנושא העיקרי אלא עניין של קיום דרישות החוק ועמידה בהוראות. אין שום יריבות בין מרשי לבין מאן דהו מתושבי העיר היקרים לליבו של מרשי אלא בפעולות הלא חוקיות שעומדים מאחורי בהסתה סמויה יצירתית. מרשי שוחח איתם והסביר להם איפה עומדים הדברים בנוגע לבקשה להקמת מבנה לקהילה האתיופית והזמין אותם לפגישה מסודרת ביום ראשון הקרוב. מרשי עומד לרשות הציבור בכל הסבר או הבהרה".
מעיריית עפולה נמסר בתגובה: "במקום לקדם ולטפל בפרויקטים עירוניים לרווחת הציבור שהינם בתחום סמכותו ותפקידו, מהנדס העיר ישראל קנטור הפועל בעירייה תחת צו הגנה זמני של מבקר המדינה, פועל במרץ ככל יכולתו ומפעיל את כל סמכותו בכדי לעכב פרוייקטים רבים לרבות מרכז המורשת של העדה האתיופית בכל דרך ותואנה אפשרית וזאת בתגובה על הכוונה להדיחו מתפקידו".

סמוך לנהלל: נשק מוסלק נמצא ברכב

|

כתב אישום יוגש בגין רצח בת 48 מעפולה

|