נולד מחדש: קיבל את חייו במתנה, לפני יום הולדתו

חגג את יום הולדתו ואת ואת היוולדו מחדש, אוסאמה אבו חנא. צילום: פוריה

ביום שלישי שעבר, אוסאמה אבו חנא (78) תושב אחד הכפרים באזור, הרגיש לפתע שאינו מצליח להניע את ידו השמאלית: "לא הבנתי מה קורה, ידעתי שמשהו לא בסדר. מיד התקשרתי לבת שלי שמיהרה להזמין לי אמבולנס. תוך כמה דקות איבדתי תחושה בפה אחר כך הרופאים אמרו שהיה לי אירוע מוחי".
אבו חנא הגיע למלר"ד המרכז הרפואי פדה-פוריה. לאחר שבוצעה הדמיה מוחית מתקדמת – הוא טופל בתרופה הממיסה קרישי דם.
ד"ר מהא עליאן, וד"ר מוחמד חסן, רופאים מתמחים בנוירולוגיה טיפלו בו מיד עם הגעתו לביה"ח.
"כשהודיעו לנו על הגעת מטופל, אנחנו כבר חיכינו לאמבולנס במלר"ד בכדי לקצר את הזמן של הטיפול למינימום. הוא הועבר לבדיקת CT תוך דקות ספורות וכמה דקות לאחר הבדיקה התחלנו בטיפול הנדרש בממיס קרישים". ד"ר מוחמד חסן, הוסיף, "כשהוא הגיע היו לו סימנים ברורים של חולשה בפלג גוף שמאלי, והדיבור שלו נפגע".
ד"ר ניזאר חוראני, מנהל יחידת שבץ מוחי סיכם, "הודות לעבודת הצוות המקצועי והמיומן שלנו במלר"ד וביחידה לשבץ מוחי אוסאמה קיבל את הטיפול המיטבי, חייו ניצלו, ונמנעו סיבוכי שבץ ונכות. תוך 17 דקות מהגעתו למלר"ד, פחות מהזמן האופטימאלי המומלץ על ידי משרד הבריאות, הוא כבר קיבל TPA. לשמחתנו ניתן היה לראות שיפור ניכר במצבו כבר במהלך הטיפול".
ביום חמישי שעבר- לכבוד יום הולדתו ה- 78, אוסאמה שוחרר לביתו, כשהוא מרגיש טוב ובתפקוד מלא, "אני מרגיש מצויין, ומודה מאד לכל הצוות שטיפל בי", סיכם.