מגדל העמק: משלחת מחנה קיץ "טאמרק" ה-21 המריאה לארה"ב

70 תלמידים מעמק יזרעאל, נוף הגליל ומגדל העמק ייקחו חלק בחוויה לחיים במחנה הקיץ בדטרויט. מגדל העמק שלחה 23 תלמידים, 12 תלמידי כיתות י'-י"א מתכנית מנהיגות נוער אירחו במשך חודש משלחת מדטרויט ברחבי הארץ וישמשו במדריכים במחנה טאמרק במשך חודש נוסף

70 בני נוער יצאו למשלחת מנהיגות נוער של שותפות גליל מרכזי-מישיגן (לשעבר "שותפות 2000") של הסוכנות היהודית, ויגיעו לחודש של פעילות במחנה הקיץ טאמרק בדטרויט, מישיגן.
המשלחת למחנה הקיץ טאמרק מורכבת ממשלחת צעירה בני כיתות ז'-ח' שיוצאת בשני מחזורים ועוד משלחת בוגרים בני כיתות י-"יא: במחזור הראשון של המשלחת טסו 26 נערים ונערות מבתי הספר במגדל העמק, נוף הגליל ועמק יזרעאל, במחזור השני שיצא לדרך השבוע טסים 44 משתתפים נוספים.
בני הנוער שנבחרו לצאת למשלחת הצעירה, עברו מיונים על ידי בתי הספר והסוכנות היהודית והתקבלו לתכנית מנהיגות נוער. במסגרתה, עברו הכשרה של כארבעה חודשים עם תכנים מנהיגותיים והכנה לקראת הפעילות במחנה. הפעילות נועדה להגביר את החיבור ואת המעורבות החברתית בקהילות המקומיות ובקהילה היהודית בדטרויט. בני הנוער ישובו מהמשלחות לפעילותה של תכנית מנהיגות הנוער שתלווה אותם עד לסיום כיתה י"ב.
בנוסף למשלחת הצעירה, יצאה לדרך גם משלחת הנוער הבוגרת. 12 תלמידי כיתות י' ו-י"א מתכנית מנהיגות נוער, יצאו למסע של כחודשיים – בחודש הראשון טיילו בארץ עם משלחת של כ- 30 בני נוער מדטרויט שהגיעו לביקור מולדת סביב ערכי יהדות, ציונות וישראליות. משם ימשיכו לחודש נוסף במחנה הקיץ טאמרק ויהיו מדריכים צעירים במחנה.
70 בני הנוער ישהו כחודש במחנה הקיץ עם ילדים אמריקאים בני גילם, ויהיו השגרירים שלנו תוך כדי פעילויות מים, אקסטרים, רכיבה על סוסים וכל מה שבן או בת נוער יכולים לחלום עליו.
זו שנת הפעילות ה-21 שמשלחות הנוער יוצאות למחנה הקיץ טאמרק, במימון ובסבסוד של הפדרציה היהודית בדטרויט ובהשתתפות של שלוש הרשויות המקומיות.
בטקס הפרידה המרגש מחברי המשלחת, נכחו אלי ברדה ראש עיריית מגדל העמק, אשרת מלכה ראש מנהל חינוך במגדל העמק, אייל בצר ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, דליה אייל סגנית ראש המועצה ומינה קליין ראש מנהל חינוך בנוף הגליל. בכך, המחישו יותר מכל את השותפות בין הרשויות, את הגאווה שיש בבני הנוער שלנו והציפייה שייצגו את כולנו בכבוד כמו שהם יודעים.
עינת אדיר ספיר, מנהלת שותפות גליל מרכזי-מישיגן, אמרה: "בזכות השותפים שלנו הקהילה היהודית במישיגן ושלוש הרשויות מגדל העמק, עמק יזרעאל, נוף הגליל, אנחנו זוכים גם השנה לתת לבני הנוער שלנו הזדמנות של פעם בחיים, הזדמנות שמשנה חיים. עבודתם הקשה של הצוות ומתנדבי השותפות באה לידי ביטוי. אנחנו מאחלים לבני ולבנות הנוער בהצלחה רבה, סומכים עליהם שיהיו שגרירי האזור שלנו ושל המדינה כולה על הצד הטוב ביותר".
אלי ברדה ראש עיריית מגדל העמק הדגיש כי מדובר במסורת בת 21 שנה שמעניקה חוויה לכל החיים והוסיף: "שמחתי לראות את ההורים שכבר מתגעגעים ואת בני הנוער נרגשים לקראת היציאה שלהם למסע מרגש מלא בחוויות ולמידה. המשימה של בני הנוער הינה להעמיק את הקשר והחברות בין בני הנוער ביישובי השותפות וביחד לחזק את הקשר עם בני הנוער מדטרויט כדור העתיד של היהדות, הזיקה לישראל והמחויבות אליה".