נבחרת ישראל, סרט מלחמה: הדרך של אלישע מבית שאן לנבחרת ישראל

כבוד גדול לעיר בית שאן: אלישע לוי, המאמן שמזוהה כל כך עם העיר והתגורר בה עם משפחתו במשך עשורים, מונה היום למאמן נבחרת ישראל. לוי גבר במירוץ על המועמדים האחרים לתפקיד – ניר קלינגר, אלי אוחנה, רן בן שמעון וגיא לוזון. צילום יוטיוב

לא אנדרדוג: ועדת איתור שכללה את יו"ר ההתאחדות עופר עייני, חיים רביבו, צבי רוזן ועוד החליטה היום פה אחד להמליץ להנהלת ההתאחדות לכדורגל על מינוי אלישע לוי למאמן נבחרת ישראל. לוי, שמזוהה רבות עם העיר בית שאן וקבוצת הפועל המקומית, בעיקר בגלל המאבקים ששרד עמה, היה נרגש מאוד מהבחירה בו.
לוי עבר עם משפחתו לבית שאן אי שם בשנות השישים. בגילאי העשרה לחייו הוא שיחק במחלקות הנוער של הקבוצה המקומית וכבר אז הבחינו בכישרונו הרב. לוי כיכב בהמשך בקבוצת הבוגרים של המועדון בסוף שנות השבעים ותחילת שנות השמונים ובהמשך עבר למכבי חיפה, שם שימש במשך תקופה גם כקפטן הקבוצה.

• מאמן עם ניסיון רב

לאחר פרישתו מכדורגל החל לאמן מספר קבוצות בליגת העל בהן זכה להצלחות רבות. בין היתר הוא אימן שנים רבות את הפועל בית שאן, מכבי פתח תקווה, עירוני אשדוד, הפועל כפר סבא ומכבי חיפה עמה זכה בשתי אליפויות.
בתחילת עונת 2009-2010 העפילה חיפה, בהדרכתו של לוי, בפעם השנייה בתולדותיה, לשלב הבתים בליגת האלופות והפכה לקבוצה הישראלית היחידה לעשות כן.
הקבוצה האחרונה אותה אימן לוי בליגת העל הייתה הפועל באר שבע אותה הוא הוביל למקום השני. בשנה האחרונה הוא העדיף שלא לאמן קבוצה מתוך כוונה להתמודד על משרת מאמן נבחרת ישראל, מינוי יוקרתי שהוא קיבל בסופו של תהליך ארוך שזכה ללא מעט ביקורת מצד פרשנים בישראל. יחד איתו התמודדו על המשרה רן בן שמעון, גיא לוזון, ניר קלינגר ואלי אוחנה.

• "אלישע הוא האיש הנכון במקום הנכון"

המינוי הנוכחי הוא לשנתיים בלבד עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות, כך שהקמפיין היחיד שמובטח כרגע ללוי הוא מוקדמות המונדיאל שם ימתינו לו נבחרות ספרד ואיטליה.
חובבי הכדורגל בבית שאן ברכו על הבחירה. אחד האוהדים השרופים של הקבוצה אמר השבוע: "זו בחירה נכונה. אלישע הוא האיש הנכון במקום הנכון. הנבחרת אולי לא תעפיל ליורו או למונדיאל אבל לפחות תציג כדורגל שובה לעין. הרבה חושבים שאלישע הוא מאמן רך, אבל מי שמכיר אותו יודע שהוא לא מתפשר על כלום".