"משלושה רעב אחד": בויצו ניר העמק נערכים ליום ללא רעב התשיעי

במסגרת המיזם יימכרו מנות מזון מגוונות, צעצועים וספרים תמורת מטבע של שנקל. רונן וטורי, ממובילי וממייסדי המיזם: "עוני הוא לא גזירה, חייב לשנות את סדר העדיפויות". צילום: ויצו ניר העמק

תפתחו יומנים: ביום שלישי הקרוב ייצא לדרך בכיכר המרכזית בעפולה, בפעם התשיעית, המיזם החברתי הגדול של תלמידי ויצו ניר העמק – "יום ללא רעב". את המיזם הגו רונן וטורי, מלווה מועצת התלמידים ושלומי ברטלר, מורה ותיק בכפר.
מדובר במיזם שהפך כבר למסורת, אותו מובילים נציגי מועצת התלמידים בשיתוף תלמידי שכבה י', בראשותה של הרכזת נגה ראובן ומועצת הנוער בעפולה. במסגרת המיזם רותמים בעלי עסקים מקומיים למכור מנות מזון במחיר סמלי של 2 שקלים בלבד.
כל זאת במטרה להעלות את המודעות לנתוני העוני הקשים שמתפרסמים מידי שנה וחלקם מתייחסים לילדים ובני נוער. המיזם זוכה לתמיכה רחבה גם מצד אסתי כהן, מנכ"לית הכפר, סיגל אופיר, מנהלת בית הספר, והצוותים החינוכיים.
בהנהלת בית הספר סיפרו כי חלק מהעסקים לוקחים בו חלק החל מהיום ללא רעב הראשון והדגישו כי בניר העמק מעריכים רבות את ההירתמות של אותם עסקים.
חשוב לציין, גם בעת הנוכחית, בזמן שישראל במלחמה, המספרים אינם מעודדים ומלמדים כי אחד מכל שלושה ילדים בממוצע, חי מתחת לקו העוני וחלק גדול מהם סובל מחוסר בטחון תזונתי. "בדיוק בגלל זה מתקיים היום המיוחד הזה. בני נוער שבאים להעלות מודעות למצב קשה של בני נוער במדינה בה הם חיים", הסביר וטורי, "9 שנים שהמיזם מתקיים ולא רק שלא השתנה דבר, אלא אף המצב החמיר לצערנו. עוני הוא לא גזרה ושינוי בסדר העדיפויות יביא לפתרון הבעיה". ההכנות ליום הזה נערכות בקצב גבוה כאשר במהלך היום תיערך גם מכירה של ספרים וצעצועים תמורת שני שקלים בלבד.
לפני האירוע גויסו עסקים רבים ברחבי עפולה שימכרו מנות מזון במחיר סמלי של 2 שקלים בלבד וזאת לאות הזדהות עם אלו שאינם יכולים לאפשר לעצמם לרכוש אפילו את זה, בטח ובטח בתקופה הנוכחית בה יוקר המחיה מרקיע שחקים. בין היתר ניתן יהיה לרכוש כריכים, פיצה, שניצל ומנת פלאפל תמורת מטבע של שנקל. לפרטים נוספים ניתן להתעדכן ברשתות החברתיות, בדפים, "יום ללא רעב".

• העסקים שמשתתפים במיזם

קפה בכיכר, באגט ניר, פיצה שמש, פיצה כמעט חינם, פיצה עידו, מאפיית ברכת משה, התירס, פלאפל הנשיא, פלאפל גולני, פיצה מאנצ, פלאפל זהבה, שנקינס, מוסא-כנאפה, השוק 38, משוויה, האשכנזי, חומוס יעקוב, פיצת העמק, שיווק ארין(גלידות), הפיצריה, פיצה שמש, לאג׳נדה, הטורקי ומאפיית ליאור.