"משלוחים חיים": פשרה בחקיקה של ח"כ ברושי, בין המתנגדים לבין החקלאים והצרכנים

"הדרישה לבטל לחלוטין את המשלוחים החיים היא לא סבירה ולא אפשרית. נניח הצעת חוק בנושא מיד עם פתיחת מושב הכנסת", אומר ברושי. צילום: אלון גלבוע

נושא המשלוחים החיים עולה לאחרונה לסדר היום ובתוך כך נשמעות קריאות של ארגונים למען זכויות בעלי חיים וחברי כנסת להפסקת המשלוחים החיים כליל. לדבריו של ח"כ איתן ברושי, יו"ר השדולה החקלאית בכנסת, הפסקת המשלוחים תביא לעלייה בלתי סבירה של מחיר הבשר הטרי בישראל וכן לחיסול הפרנסה של כ- 450 משפחות, בעיקר מהמשק המשפחתי במושבים בישראל.
הייצור המקומי של בשר טרי בישראל מספק כ- 30% בלבד מצריכת הבשר הטרי במדינה. לדבריו של ברושי, הפסקה כוללת של ייבוא עגלים וטלאים לשחיטה בישראל תביא לעלייה של מחירי הבשר עקב מחסור חמור בבשר טרי. לצד זאת, כ- 450 משפחות במשק המשפחתי מתפרנסות מגידול בעלי החיים המיובאים לישראל טרם השחיטה ייפגעו באופן משמעותי ביותר.


ברושי: "אם המשלוחים החיים יבוטלו לחלוטין אנו לא נוכל לספק את צריכת הבשר הטרי של אזרחי ישראל"המחירים יעלו והחקלאים בישראל ייפגעו באופן משמעותי".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


הצעת החוק של ח"כ ברושי עתידה להסדיר את ייבוא בעלי החיים לישראל תוך כדי התחשבות מקסימאלית בתנאי המשלוח לצד שמירה על מחירי הבשר הטרי והחקלאות בישראל. בהצעת החוק מציע ברושי להגביל את ימי המסע של המשלוחים לימים בודדים באוניה או לשעות בודדות במטוס. בנוסף, מוצע להגביל את משקל בעלי החיים המיובאים ולחייב גידול זמני בישראל. כך יופחת משמעותית סבלן של החיות בעת המסע, אך מחיר הבשר הטרי יישאר בר השגה ומשפחות החקלאים יוכלו להמשיך להתפרנס.
בהצעת החוק, מסעות ארוכים וקשים כמו אלה המגיעים מאוסטרליה ולוקחים כשלושה שבועות, יימנעו. הצעת החוק זוכה לתמיכה רחבה מכל קצוות הקשת הפוליטית. לדבריו של ח"כ ברושי, זו הצעת החוק הראשונה שתוגש על ידי המחנה הציוני עם פתיחת מושב הכנסת באוקטובר.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ברושי, יו"ר השדולה החקלאית בכנסת: "נושא המשלוחים החיים מעורר גישות קיצוניות מכל הצדדים. ארגוני הזכויות למען בעלי החיים ומספר חברי כנסת רוצים להפסיק את המשלוחים לחלוטין, ויבואני הבשר והחקלאים מעוניינים שהמצב יישאר בדיוק כפי שהוא. הצעת החוק ביוזמתי נועדה לפשר בין הצדדים ולקיים מדיניות שלוקחת בחשבון את תנאי המשלוח ואת רווחת בעלי החיים, לצד התחשבות בצריכת הבשר הטרי בישראל ובחקלאים שעוסקים בגידול בעלי החיים לאחר הייבוא ולפני השחיטה. הקריאה לבטל לגמרי את המשלוחים היא לא סבירה ולא אפשרית. אם המשלוחים החיים יבוטלו לחלוטין אנו לא נוכל לספק את צריכת הבשר הטרי של אזרחי ישראל, המחירים יעלו והחקלאים בישראל ייפגעו באופן משמעותי".

 

מתאים לכם לעצב לעצמכם את העתיד כבר היום?

|

"הדיון שנקבע בנושא הקמת שדה התעופה ברמת דוד איננו תקין"

|