מרגש: תלמידים מהגלבוע יצרו שלטי תעודות זהות ליישובי חבל התענך

במהלך הפרוייקט הייחודי שחיבר את תלמידי ביה"ס למורשת הקהילתית במושבי התענך בגלבוע, התלמידים בהנחייתו של אריה בן-שמחון, ראיינו את וותיקי המושבים, חקרו, קראו, למדו וליקטו מידע בסופו יצרו תעודות זהות שהוצבו כשלטים בחצר ביה"ס

ביה"ס יד-לחמישה מציג פעילות מרגשת, המשקפת כהלכה את חזון החינוך בגלבוע, בדבר טיפוח הזהות ושייכות לקהילת הגלבוע. יום לפני יציאתם לחופשת החג, בחרו בביה"ס לקבל את השנה החדשה באופן מיוחד. בתום הברכות ותקיעת השופר המסורתית, התקיים הטקס לציון סיום הפעילות שעשו ילדי כיתות ד' (תשע"ז), במהלך השנה האחרונה, והציגו בגאווה את פרויקט: "תעודות הזהות ליישובי חבל תענך".
מדובר בפרויקט מקסים, במהלכו התבצעה עבודת חקר משותפת של תלמידי כיתות ד'. נושא "היישוב שלי" זימן למידת חקר פעילה, כאשר תלמידי השכבה נפגשו בקבוצות עבודה, אשר הונחו ע"י אריה בן שמחון, שזכה לאחרונה בתואר "יקיר הרשות" על פעילותו החינוכית והקהילתית לאורך עשרות בשנים.



[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


עובד נור, ראש המועצה: "בהתאם לחזון החינוך בגלבוע, אנו מיישמים במהלך שנה"ל, אלמנטים כמו קיום החיים משותפים בגלבוע וטיפוח זהות ושייכות למקום. במהלך השנה יתקיימו בגלבוע מספר שיא של תכניות להעצמה ערכית חברתית. הפעילות המובלת ע"י הילה כהן (מנהלת ביה"ס) ראויה לציון ולשבח. זוהי יוזמה מבורכת התואמת את אותם ערכים שחשוב לנו להנחיל לדור הצעיר".
התלמידים התכבדו בהנחייתו של אריה בן-שמחון, וביחד אתו ראיינו את וותיקי המושבים, חקרו, קראו, למדו וליקטו מידע. בסופו של התהליך יצרו יחדיו תעודת זהות לכל ישוב אשר מזין את ביה"ס (למעשה כל יישובי חבל התענך). תעודות הזהות מוצבות כשילוט ובצורה בולטת בביה"ס, לנוחיות והיכרות הילדים עם סביבתם.

 

"אני יודעת לחבר. זה מה שאני עושה 30 שנה בכל התפקידים שביצעתי"

|

"בין השואה לשבת השחורה"

|