מרבית הקבוצות "אוכלות" את הבלופים של הסוכנים

אבי חכם בטור אישי ל"עמקניוז": "אנו עדים לתחלופה אדירה של זרים במהלך העונה. קבוצות לא עושות סקאוטינג מקצועי ונוטות לעיתים "לאכול" מסוכן כזה או אחר בלופים שעולים להם בכסף רב על חיתוך שחקנים וטיסות"

כמידי עונה מחליפות קבוצות הכדורגל לפחות מחצית מסגל הקבוצה, מחתימות שחקנים חדשים ויוצאות למחנות אימונים גרנדיוזיים ברחבי אירופה. רק מתחילה העונה וכבר נשמעים התירוצים המאוסים: "אנחנו קבוצה חדשה…טרם התחברנו..אנחנו בונים..סבלנות…בינואר נתחזק (אפשר לחשוב שאוסף שחקן כושל במקום אחר יפתור להם את הבעיה).
אז חברי הנהלה ונאמנים נכבדים אתם לרוב ניזונים מתקציב ציבורי ויהודי חכם אמר לי פעם שלהתגלח על זקן של אחרים זו לא חוכמה וכי הצופים והאוהדים לא טיפשים כפי שאתם נוטים לחשוב.
היסוד לכל קבוצה הוא בחירת מאמן אשר ישקף את חזון הקבוצה ומטרתה, כך לדוגמה מועדון אשר רוצה לפתח שחקני בית ידרוש מהמאמן כי ההרכב יכלול לפחות במחציתו שחקני בית וייתן גב למאמן גם כאשר התוצאות לא תמיד טובות.
גם בענף הכדורסל אנו עדים לתחלופה אדירה של זרים במהלך העונה. קבוצות לא עושות סקאוטינג מקצועי ונוטות לעיתים "לאכול" מסוכן כזה או אחר בלופים שעולים להם בכסף רב על חיתוך שחקנים וטיסות. לעיתים קבוצות חוסכות בליווי רפואי צמוד ומנגד מוציאות כסף רב על טעויות מקצועיות שנעשות בראשית הדרך.