מצדיעים לך: אלוף אמיתי לנצח

במותו הציל חיים: אופק קלוגמן מנצרת עלית, לוחם אגוז ומתאגרף מצטיין נפטר בסופ"ש אחרי שנפגע אנושות בתאונת אופנוע. זמן קצר לאחר מותו, משפחתו ביקשה לתרום את אבריו ולהציל חיים. "זהו סיפורו של אלוף אמיתי, גיבור, שיישאר חקוק לנצח בזיכרון ומורשתו תהווה דוגמה ומופת", אמר ראש העיר רונן פלוט

בסוף השבוע נפטר במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה החייל אופק קלוגמן מנצרת עילית, שנפגע אנושות בתאונת אופנוע – ליד צומת סומך בכביש 79. קלוגמן ז"ל היה מתאגרף מוכשר, בטופ של הענף.
הוא החזיק בתואר אלוף ישראל לנוער ואף דורג בעבר במקום השלישי באליפות אירופה באיגרוף, עד משקל 63 קילוגרם לגיל 16. למרות שיכול היה לשרת בצבא במעמד של ספורטאי מצטיין, הוא ויתר והתגייס ליחידת "אגוז" המובחרת.
לאחר התאונה הוא הגיע במצב קשה מאוד לבית החולים ורופאי המחלקה הנוירוכירורגית נלחמו על חייו במשך ארבעה ימים רצופים אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותו (מוות מוחי נשימתי).
זמן קצר לאחר מותו, משפחתו של אופק ז"ל, בצעד אצילי, ביקשה לתרום את אבריו ולהציל חיים. לבו של אופק הושתל בגבר בן 65 במרכז הרפואי שיבא, הכבד הושתל בגבר בן 51 במרכז הרפואי איכילוב, שתי ריאות הושתלו באשה בת 35 במרכז הרפואי בלינסון, כליה הושתלה בגבר בן 47 אף הוא בבלינסון וכליה נוספת הושתלה בנער בן 15 במרכז הרפואי שניידר.

• "אופק תרם את איבריו לחמישה בני אדם שמעולם לא הכיר וניצלו בזכותו"

"אני מבקש לעצור לרגע את שגרת היום על מנת להצדיע למשפחת קלוגמן על ההחלטה האצילית לתרום את איבריו של בנה אופק ז"ל שנהרג בתאונת דרכים בשבוע שעבר", אמר השבוע ראש עיריית נצרת עילית, רונן פלוט והוסיף: "אופק שהיה אלוף באגרוף, לוחם ביחידה קרבית ורק בן 19, תרם את איבריו לחמישה בני אדם שמעולם לא הכיר וניצלו בזכותו. זהו סיפורו של אלוף אמיתי, גיבור, שיישאר חקוק לנצח בזיכרון ומורשתו תהווה דוגמה ומופת. משפחת קלוגמן היקרה בביקורי אצלכם באתי לנחם ויצאתי נפעם מגדולתכם על כך שבעת השבר הקשה מנשוא ביקשתם להעביר מסר לכל הצעירים שנוהגים באופנוע ולבקש מהם להיזהר בדרכים".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


פרופ' מרדכי קרמר, מנהל מערך הריאות בבילינסון: "מדובר בצעירה שהחלה לסבול מיתר לחץ דם ריאתי בשנתיים האחרונות. למרות הטיפול התרופתי, מצבה הלך והדרדר. לאחרונה אף קיבלה טיפול בעזרת משאבה דרך הוריד. למרות זאת מצבה החמיר. היא סבלה מבצקות, נפיחות ואי ספיקת לב קשה. בשל מצבה הקשה, היא הועברה לבילינסון לצורך ההשתלה. למרבה המזל, 3 ימים לאחר שהגיעה לבילינסון נמצא לה תורם מתאים. ההשתלה נעשתה באמצעות מעקף לב-ריאה (ECMO) והיא אף נשארה מחוברת למכשיר מספר ימים לאחר ההשתלה, עד הניתוק ממנו. הריאות שקיבלה היו של ספורטאי צעיר והתאימו לה בדיוק בגודל. היא תוכל לחזור לחיים רגילים באיכות חיים טובה ואף ללדת בעתיד, אם תרצה."

מגדל העמק: ליאורה אדרי מונתה לתפקיד מנכ"לית העירייה

|

כתב אישום יוגש בגין רצח בת 48 מעפולה

|