"מעכשיו אני אספר את הסיפור של אבא"

יעל אלטמן, מנהלת מרכז צעירים פוקוס בעפולה, בת לשורד שואה שנפטר לפני פחות משנה, סיפרה לראשונה בחייה לבדה את סיפור הישרדותו וגבורתו של אביה סם קאהן ז"ל

יעל אלטמן, מנהלת מרכז הצעירים "פוקוס" על רקע תמונת אביה סם קאהן ז"ל

היום מציינים ברחבי המדינה את יום השואה 2023. בעפולה נפתחו אירועי השואה בטקס השנתי בהיכל התרבות אליו הגיעו רבים מתושבי העיר שם הדליקו שורדי שואה, דור שני ודור שלישי שישה נרות זיכרון לזכר ששת מיליון היהודים שנרצחו בשואה.
טקסים נוספים התקיימו באנדרטת הסבון ובבתי הספר וכן אירועי "זיכרון בסלון" שבהם נשמעו עדויות של ניצולים.
מפגש אחד, מרגש במיוחד, אירח את מנהלת מרכז הצעירים ״פוקוס״ בעפולה, יעל אלטמן, שסיפרה לראשונה בחייה, לבדה, את סיפור הישרדותו וגבורתו של אביה, סם קאהן ז״ל שנפטר ביולי שנה שעברה.
קאהן, נולד בכפר קטן ברומניה ובמהלך המלחמה הם סופחו להונגריה. הוא שרד את הסלקציה באוושויץ ועבר בין מחנות כמו בוכנוולד ודורה. ממשפחה בת 9 נפשות שרדו רק הוא ואחותו הגדולה את התופת של הצורר הנאצי, והצליחו בסיום המלחמה להתאחד ולהקים כל אחד בית ומשפחה.
השנה, זאת הפעם הראשונה, שאלטמן מספרת את סיפורו של אביה לבדה. לאחר שנפטר לפני פחות משנה, החליטה אלטמן למרות הקושי הרב, למלא את צוואתו של אביה ולספר את סיפור גבורתו.
לאורך המפגש היא מספרת את סיפורו של אביה ומשפחתו במהלך השואה ומשלבת קטעי וידאו שלו מספר, ומתפרק לא פעם, על משפחתו וכיצד הצליח לשרוד את הנאצים עד להגעתם של בנות הברית ששיחררו אותם בסוף המלחמה בשנת 1945.
המפגש מסתיים עם תיעוד של האב סם שמסיים את סיפורו בנימה אופטימית כאשר מתאר את הרגע בו פגש את אחותו אחרי המלחמה ואמר שזה היה אחד הימים השמחים בחייו מאז עזב את ביתו בתחילת המלחמה. מיד אחרי שהתאחד עם אחותו הם עזבו לבית הבראה בשוויץ למשך כשנה ומשם לארה״ב שם גר עד שנת 1969, אז עלה לישראל והקים בית ומשפחה ברמת השרון שם נולדו לו שתי בנות.
למרות הקושי האישי הצליחה הבת יעל אלטמן לספר את הסיפור המרגש בשני מפגשים, הראשון לקהל הרחב בספריה העירונית והשני להנהלה ועובדי העירייה ואמרה שתמשיך לספר את סיפורו מעתה ואילך. וזאת כדי שכולנו נזכור ולעולם לא נשכח.