מסע אופנים מיוחד של נוער הגלבוע

מסע אופניים ייחודי של נוער הגלבוע, התקיים לראשונה במוא"ז הגלבוע, כשעל חולצות הנערים התנוססה הסיסמה: "דע מאין באת ולאן אתה רוכב"

מסע אופניים ייחודי של נוער הגלבוע, התקיים לראשונה ביום שישי(28.10), כשעל חולצות הנערים התנוססה הסיסמה: "דע מאין באת ולאן אתה רוכב". המסע ביוזמת המרכזים הקהילתיים (בניהולה של סיוון גולדמן) בגלבוע, מהווה את תחילת של מסורת מבורכת לחיבור הנוער לקהילה, טיפוח הזהות והיכרות הסביבה וכן, היכרות עם הזהויות המרכיבות את קהילת הגלבוע.

למסע יצאו למעלה מ-100 נערים ונערות, מכיתות ז'-יב', לרכיבה של 4 שעות, שעברה ברחבי היישובים שבגוש יעל, גוש חבר וגוש אומן. המסע הוא תולדה מהחזון החינוכי בגלבוע המבקש לחבר את הנוער "בין נכסי העבר לחלומות העתיד". בהתאם לכך דיוושו הנערים והנערות בשדות וביישובים שבחבל התענך, ופגשו דמויות מרכזיות שהעשירו את עולמם בסיפורים הן על האזור והן על תולדות היישובים. המסע כלל עצירה בתחנות הדרכה שם נדרשו הנערים לפתור כתבי חידה שעסקו בהיסטורית האזור.

מסע - אופניים-5
בני הנוער רכב רכבו ביישובי התענך ולמדו אודותתולדות האזור והיישובים

התחנות הללו נוהלו ע"י חברי הגרעינים הפועלים כיום בגלבוע (חניכי גרעין עודד וגרעין לשם). למסע הרכיבה הצטרפו בכירי המועצה ובראשם, ראש המועצה, קצין הביטחון, מנהלת המרכזים הקהילתיים, ומדריכי הנוער ביישובים.

באחת מתחנות העשרה ביקש ראש המועצה לשבח את יוזמי המסע ובירך את משתתפיו. עובד נור, ציין כי "מדובר בתחילתה של מסורת. בשביל לטפח תחושת זהות יש לפעול עם הנוער בדרכים מגוונות. אנו שואפים לתת ביטוי לחוזקות הקהילות והתושבים, ולהעצים את תחושת השייכות. באמצעות מסע אופניים, ניתן לחשוף היטב את ילדנו, כך שיכירו טוב יותר את סביבת מגוריהם ואת קהילת הגלבוע".