גם השנה עפולה היא העיר הצומחת ביותר בצפון

העיר עפולה שומרת על מקומה כעיר הצומחת ביותר בצפון ואחת הצומחות בישראל עם 4% אחוזי צמיחה ו-2,547 תושבים חדשים נוספים. צילום: דוברות עיריית עפולה

ממשיכה להוביל: גם השנה, בירת העמק הינה העיר הצומחת ביותר במחוז צפון ואחת מעשר הערים הצומחות ביותר בארץ. בשנה החולפת, התווספו לעיר 2,547 תושבים, בקצב צמיחה של כ-4% בשנה.
בסך הכל מתגוררים בעפולה נכון לחודש אוגוסט 67,387 תושבים כאשר 51 אחוז הן נשים ואילו 49% הם גברים. קבוצת הגיל הצומחת ביותר היא גילאי 6 עד 12, שצמחה בשנה האחרונה ב-7.46% וזו כתוצאה מהגירה חיובית מואצת של משפחות וזוגות צעירים שבוחרים להעתיק את מגוריהם לעיר מכל רחבי הארץ, בין השאר בעקבות התפתחות השכונות החדשות, מערכת החינוך העירונית בה מושקעים תקציבים רבים ותוכניות חדשניות, והפיתוח המאסיבי הכולל מוסדות חינוך חדשים, פארקים, מתקני ספורט ומקומות בילוי ופנאי איכותיים.
קבוצה נוספת שצמחה באופן משמעותי השנה היא גילאי 75 עד 120, שעלתה בכ-6.54%. בעיריית עפולה הביעו ובעמותת דור לדור סיפוק מהנתון המחמיא ואמרו כי הסיבות לעלייה בתוחלת החיים הן איכות חיים ופנאי איכותי שכן כבר הוכח שחיים מלאים בתוכן ועשייה מעלים את תוחלת החיים, כל זאת לצד מערכת בריאות ושירותי בריאות מתקדמים בעיר. עוד ציינו בעירייה כי בחודשים הקרובים, עפולה תחצה את 70,000 התושבים ובשנת ה-100 להיווסדה של העיר בעוד כשנה וחצי (2025) הצפי הוא שהעיר תגיע לכ-75,000 תושבים.

 

עפולה: נבחרו 12 'יקירי העיר' לשנת 2024

|

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|

אליקים: משמחים את בנו של החטוף צחי עידן

|