מסוכן: בן שבע בלע 4 מגנטים

ארבעה מגנטים נשלפו מקיבתו של ילד בן שבע בפעולה אנדסקופית עדינה, מורכבת ודחופה במרכז הרפואי פוריה. "ההדבקה של מספר מגנטים בקיבה עלולה ליצור חסימת מעיים ונקב במעי וזה מסוכן", הסבירו בביה"ח

בפעולה אנדוסקופיה עדינה ומורכבת חילץ בשבוע שעבר ד"ר אבי און, מנהל יחידת גסטרו ילדים במרכז הרפואי פוריה ארבעה מגנטים קטנים מקיבתו של פארס סעיד בן השבע.
פארס בן השבע, שיחק במשחק חדש של צורות הנדסיות להרכבה, המכילות בין היתר מגנטים. "לפתע פארס סיפר לנו שהוא בלע ארבעה מגנטים", סיפר האב  ג'ריס סעיד, "החלטנו לא לקחת סיכון ולהגיע ישר למיון, בכדי שישלפו את המגנטים".
ד"ר און: "ילדים בולעים גופים זרים שונים, אבל יש כמה שדורשים התייחסות מיוחדת וביניהם מגנטים. במקרה שבולעים שני מגנטים או יותר, זה מאד מסוכן, כי המגנטים מתחילים לנדוד בדרכי העיכול ואז הם נמשכים אחד לשני ויכולים להצמיד קטע מעי אחד לקטע מעי אחר. ההדבקה הזו עלולה ליצור חסימת מעיים ואפילו נקב במעי. היו לנו מקרים שהסתיימו בנקב וזה מסוכן" .
בשל החשש לפגיעה במעי, פארס הובהל לחדר ניתוח, "הפעולה הייתה דחופה כדי למנוע נדידה למעיים. בהרדמה כללית ובשיטה אנדוסקופית הצלחנו לאתר את המגנטים בגודל ס"מ כל אחד, שהיו צמודים זה לזה ולשלוף את ארבעתם".
ד"ר אבי און סיים באזהרה: "ההורים חייבים לגלות ערנות במקרה של בליעה של  חפצים שמחייבים התערבות מיידית כמו מגנטים, חפצים חדים, בטריות, או חפצים גדולים. חשוב מאד להגיע מיד למיון".