מלכה: "לא מפיל את האחריות על אחרים"

אחרי סיבוב ראשון עגום, יו"ר הפועל עפולה בכדורסל יוסי מלכה לוקח אחריות: "נעשו טעויות ואני לוקח עליי את כל האחריות. עשינו הכל בכדי לתקן, כי עפולה צריכה להיות בצמרת. חריגה בתקציב? אולי של כמה עשרות אלפי שקלים, אם בכלל"

יו"ר הפועל עפולה יוסי מלכה, כמו שמצופה מיו"ר אחראי שעומד בראש מערכת מכובדת, לא בורח מאחריות. "נעשו טעויות בתהליך בניית הסגל ואני מסוג האנשים שלוקח עליי את כל האחריות ולא מפיל על אחרים", מודה מלכה בצורה כנה וחד משמעית. "אנחנו, כהנהלה, שותפים ביחד עם הצוות המקצועי לכל דבר והחלטה, לטוב ולרע. נקלענו לסיטואציה שגם שרצינו לעשות שינויים הייתה בעיה רצינית, כי לא פשוט להביא שחקנים מהמרכז לעפולה. בעיה נוספת היא שההיצע של השחקנים בשוק הוא לא גדול".
לגבי בחירת המאמנים אומר מלכה: "אולי לא הבאנו מאמן עם שם, אבל בחרנו ללכת על מאמן שאנחנו סומכים עליו וראינו בו כמועמד ראוי ומתאים באותה נקודת זמן שהתקבלה ההחלטה. יש פה גם עניין כלכלי. רצינו לשמור על מסגרת תקציבית".

עשיתם מהפכה רצינית בסגל?

"הפועל עפולה זו קבוצה שצריכה להיות בצמרת הכדורסל הישראלי, בטח בליגה הלאומית. ולכן, ברגע שהבנו שהסגל לא מספיק טוב אז צירפנו את סימונס, אלן ורוזנברג. השחקנים האלה אמורים לייצב את הקבוצה. כיום יש לנו חומר שחקנים איכותי שברור וצריך להישאר בליגה ואפילו מעבר לכך. כעת חובת ההוכחה היא על הצוות המקצועי והשחקנים עצמם".

לוטאטי
השוכמן של עפולה? מוריאל לוטאטי 

צמח פה כישרון גדול בשם מוריאל לוטאטי?

"לצד כל הקטע המקצועי הלא מוצלח בעונה הזו, יש איזושהי נקודת אור שהרבה זמן לא הייתה פה בעפולה. יש לנו שחקן נוער מוכשר בשם מוריאל לוטאטי שמשתלב נהדר בקבוצה הבוגרת".

יש סיכוי שתסיימו עם גירעון?

"החלטנו לתקן את מה שלא בסדר והתיקונים בדרך כלל עולים יותר כסף. אם תהיה חריגה בתקציב, דגש על אם בכלל, זה אולי של כמה עשרות אלפי שקלים. בחודש האחרון הצלחתי לגייס כספים מכל מיני תורמים, דבר שאמור למנוע חריגה מהמסגרת התקציבית. וזו החוכמה בלנהל קבוצה, כי ברגע שאתה איתן כלכלית אז יש לך אפשרות לעשות שינויים".