מלחמה עקובה מלייק: הרשתות החברתיות בעפולה כבר מוכנות לבחירות

"פייק-ניוז", שימוש בפוטושופ, סיסמאות, השמצות, סלוגנים ומצגי שווא: כל אלה ועוד הפכו לכלים לגיטימיים (תלוי את מי שואלים..)בבחירות הקרובות לראשות עיריית עפולה. איפה זה ייעצר?

המונה לבחירות בעפולה מצביע על פחות מחמישה חודשים, והמתמודדים לראשות העיר, יצחק מירון, ראש העיר המכהן, אבי אלקבץ, ראש העיר לשעבר, ודוד דואייב, הצלע השלישית בהתמודדות, כבר חשפו את הסלוגנים שילוו אותם לאורך הקמפיין.
לעת עתה נראה כי זירת ההתגוששות המרכזית היא הרשת החברתית פייסבוק שהפכה לכיכר העיר- הלכה למעשה.
תושבי העיר נחשפים במסגרת זו לאינסוף פוסטים מלבים שיוצרים קיטוב ותגובות מתלהמות וחסרות פרופורציה, משל מדובר באויבים ולא בתושבים המתגוררים בדלת ליד דלת, או ברחוב הסמוך למקום מגוריהם.
ב"חגיגה" הוירטואלית לכל פרופיל, כולל של אישי ציבור מובילים, דעה מוצקה על התפקוד הנוכחי של מירון, על העבר של אלקבץ והמועמדות של חבר מועצה כזו אחר.
בכדי להשיג את המטרה, בדרך כלל לייקים ותגובות תמיכה, כל האמצעים כשרים, גם אם זה כולל "פייק- ניוז", יצירת תמונות מעוותות מציאות בתוכנת העיצוב "פוטושופ", עיוות נתונים ותקציבים והלהטת הרוחות.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


במציאות היום יומית בבירת העמק תתקשו להעביר יום בלי כמה וכמה פוסטים רווים בהשמצות של התומכים מהמחנות השונים, מתובלים בכמה משפטים עוקצניים שמובילים לגל של תגובות ארסיות, לעיתים אלימות ומאיימות.
עוצמת התגובות מחריפה ככל שנכנסים לישורת האחרונה ונראה כי הגולשים/התושבים מתעלמים מהעובדה כי מדובר בתהליך דמוקרטי בהגדרתו. בפועל, זה מרגיש הכי רחוק מחגיגה דמוקרטית, כפי שאמור להיות בבחירות בעיר חמימה, אינטימית ומחוברת דוגמת עפולה.
ואולי הגיע הזמן לשמוע יותר קולות מרגיעים מנבחרי הציבור, אלא שמבקשים לקבל את המנדט להוביל את העיר בשנים הקרובות. ראוי וגם רצוי שגם הם יהיו ערים יותר לקולות וינסו להנמיך את הקולות של התושבים, שבראשון בנובמבר ייפגשו בסופר או בבית הספר של ילדיהם…