"מישהו בהנהלה 'מבלף' אותי. הכל רע, לא יודע מי קובע במועדון"

המאמן העפולאי איציק גואטה יורה לכל הכיוונים. הסאגה סביב מינוי מאמן קבוצת הנוער: "אף אחד מהמועדים לא מגיע לחצי מהרזומה שלי". ההצעה מדני אסולין: "בינואר הציע לי להחליף את ניסן יחזקאל ופתאום אני לא מספיק טוב לנוער?". הפגישה עם ששי יעקב: "דרשתי 5 אלף בחודש ואמר לי להוריד עוד". עמי אסייג: "לא כועס עליו, הוא לפחות היה דוגרי איתי". והגעגועים לשרון יונה: "ברגע שהוא עזב המחלקה הידרדרה"

"אם אחרי כל מה שעשיתי ותרמתי למחלקת הנוער אני לא מוזכר ברשימת המועמדים – זה תעודת עניות לכדורגל בעפולה. קחו את כל המועמדים האחרים שהזכירו בתקופה האחרונה ותשוו את הרזומה שלהם לרזומה שלי, תגלו שאף אחד מהם לא מגיע לחצי ממה שאני עשיתי".
הדובר: המאמן העפולאי המוערך איציק גואטה, שיש לו בטן מלאה על כל "הקרנבל" שמתנהל בחודשים האחרונים סביב קבוצת הנוער.

כידוע סאגת מינוי המאמן בקבוצת הנוער של עפולה מסרבת בינתיים להסתיים (נכון למועד סגירת הגיליון ביום ד' אין מאמן לנוער), והיא גוררת אחריה ביקורת חריפה מהרחוב הספורטיבי בבירת העמק. מי אשם במצב? קשה לדעת כי לעת עתה לא ברור מי האיש שקובע את זהות המאמן.

ברשימת המועמדים ההולכת ומסתעפת הוזכרו, בין השאר,  הראל סלע, אורי גוטמן, יוסי צרפתי, מאיר ארמה, קלוד דהן ואפילו ברוך ממן. אבל מי ש"נשכח" מאחור הוא איציק גואטה (65), שמאמן במחלקת הנוער בעפולה מזה עשור וחצי (הפסקה של 3 שנים), במהלכם רשם אינספור אליפויות והצלחות, כולל שתי עליות ליגה רצופות עם קבוצת הנוער, שהוקמה לפני כעשור ע"י שרון יונה.

אחרי תקופה ארוכה שהוא מילא פיו מים, כעת לגואטה נמאס לשתוק על העוול שנעשה לו לדבריו, ובראיון מיוחד ל"חדש בעמק" ועמקניוז הוא משחרר קיטור ושם את כל האמת על השולחן. "בוודאי שיש לי סיבה להרגיש פגוע", הוא פותח את הראיון, "לאורך השנים נתתי מעצמי הרבה מאוד למחלקת הנוער. יש לי למעלה מ-10 עליות, כולל שתי עליות עם הנוער. אבל בתכל'ס, ברגע האמת, פתאום שוכחים הכל ובועטים בי".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בשבוע שעבר נפגשת עם הנשיא ששי יעקב?

"נפגשנו בארבע עיניים ואחרי שהוא אמר לי כמה הוא מעריך אותי ואיזה דברים טובים שמע עליי אז הגענו לקטע הכספי. דרשתי שכר של 5 אלף שקלים נטו. הוא ביקש שארד בדרישה שלי ואמר לי שיש ישיבת הנהלה ונראה מה יהיה. ברור לי שהכסף זה לא הבעיה, כי דרשתי שכר שהוא מחצית ממה ששילמו קודם לכן. למחרת אני רואה כתבה שבה חברי הנהלה בעפולה טוענים שיוסי עמר קרוב לסיכום בקבוצת הנוער. הייתי ממש מופתע".

על מי אתה כועס בדיוק?

"אני לא יודע על מי לכעוס כי אני לא יודע מי באמת קובע ומי בעל הבית במועדון הזה. כולם מדברים על זה שהם רוצים אותי וכולם אומרים לי שאני מאמן מצוין, אבל בשורה התחתונה אני לא מקבל את התפקיד. התחושה היא שמישהו 'מבלף' אותי ואני לא יודע מי בדיוק".

אתה כועס על עמי אסייג שהעדיף את מאיר ארמה על פניך?

"לאור מה שתרמתי למחלקת הנוער במשך השנים, ציפיתי שעמי יעדיף אותי על פני מאיר ארמה. אני מאוד אוהב את עמי אבל כנראה שזה לא הדדי. יש בי אכזבה אבל כעס אין לי כלפיו. אני מכבד ומעריך את עמי ובמיוחד את הכנות והיושרה שלו. לפחות הוא היה דוגרי איתי".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בהנהלה טוענים שלא אימנת שנתיים?

"זו טענה מגוחכת. מה קרה פתאום שכחתי לאמן? הרי בינואר כשניסן יחזקאל עזב את הקבוצה הבוגרת אז דני אסולין בא והציע לי להגיע לבוגרים. פתאום אני לא מספיק טוב לנוער?".

• "בתקופה של שרון יונה הכל היה אחרת"

גואטה, שנשמע די מתוסכל נוכח ההידרדרות המקצועית של המחלקה, אומר: "תראה כמה ישיבות ודיונים מתקיימים סביב מינוי המאמן. בתקופה שעבדתי עם שרון יונה (מנהל מחלקת הנוער לשעבר) הכל התנהל אחרת. תוך יומיים שרון היה סוגר עניין עם מאמן, בלי לעשות רעש ומלחמות. אז הכל היה בנועם, בשקט ובצורה מקצועית ומכובדת. לצערי, היום הכל רע ושלילי. שרון הביא את המחלקה בעפולה למצב שבו היינו מתחרים עם מכבי חיפה הגדולה. אבל ברגע שהוא עזב המחלקה הידרדרה".

קבוצת הנוער מתקשה לייצר שחקנים לבוגרים?

"אם ב-5 השנים האחרונות לא עלה אף שחקן משמעותי מהנוער לבוגרים זה אומר שצריך לעשות בדק בית רציני. מאז שאני עזבתי את קבוצת הנוער הקבוצה דורכת במקום. בסיום העונה האחרונה דיברו על הפקת לקחים מטעויות, אבל בינתיים אני לא רואה שהפיקו משהו".

ייתכן שקבוצת הנוער תעבור לניהול הבוגרים?

"לדעתי, זה צעד חכם כי ככה החיבור בין קבוצת הנוער לבוגרים יכול להיות אדוק יותר. כמובן שצריכים למנות איש מקצוע רציני שיפקח מלמעלה על קבוצת הנוער ולא להשאיר את המצב כפי שהיה עד כה".

כיצד הסאגה הזו תיגמר לדעתך?

"יכול להיות שעוד יחזרו אליי. אני לא אתפלא על כלום בעפולה. בכל מקרה, לא משנה מי יהיה המאמן-מצפה לו הרבה עבודה כי הוא יצטרך לבנות הכל מחדש והבעיה היא שההכנות היו אמורות להתחיל כבר ממזמן".

נעשה מאמץ לשלב את גואטה במחלקה

היו"ר דני אסולין אמר בתגובה: "כרגע המועמד המוביל לתפקיד הוא יוסי עמר. אני מאוד מכבד ומעריך את איציק גואטה ואעשה מאמץ שהוא ישתלב במחלקת הנוער". המנכ"ל תומר רחמים: "בגדול אני לא מעורב במינוי מאמן קבוצת הנוער, יחד עם זאת אני מאוד מעריך את איציק גואטה. הוא תרם במשך השנים הרבה למחלקת הנוער ואף העלה את קבוצת הנוער שתי ליגות. אני חושב שבאיזושהי צורה הוא יכול להשתלב במחלקת הנוער ולאו דווקא כמאמן נוער". את תגובתו של ששי יעקב לא ניתן היה להשיג.