'מופת' בעפולה: היענות שיא לתוכנית המצוינות היוקרתית

מפגש הפתיחה של תכנית הלימודים היוקרתית 'מופת' בה הוצגו תכנית מופת לשנת הלימודים הבאה כחלק מתפיסת המצוינות בעיר עפולה, זכתה להיענות שיא של הורים ותלמידים שניצלו את המפגש ללמידה על התכנית ולהרשמה לשיחות ההיכרות. צילום: דוברות עיריית עפולה

עשרות בוגרי כיתות ו' של בתי הספר בעפולה והוריהם הנרגשים עשו בימים האחרונים את הצעד הראשון בדרך לחטיבת הביניים כאשר השתתפו במפגש חשיפה למסלולי הלימוד שמציעה תכנית המצוינות היוקרתית "מופת".
במסגרת מפגש שנערך השבוע באולם אשכול פיס נחשפו המשתתפים לתכניות הלימוד ולמערך סיורי השטח אשר ילוו את תלמידי חטיבות הביניים. הכוונה הינה להרחיב השנה את התכנית מעבר ללמידה השוטפת ולשלב גם היכרות וחשיפה מעמיקה באמצעות סיורי שטח במוסדות, גופים וארגונים ציבוריים כגון בתי משפט, מרכזי הייטק, מכוני מחקר ומדע ועוד במטרה להרחיב את הידע, ההתנסות וההיכרות בגופים משפיעים ומשמעותיים על מנת לסייע לבוגרי התכנית להשתלב בתכניות העומדות בחוד החנית של החברה הישראלית.

עשרות בוגרי כיתות ו' והוריהם במפגש החשיפה לתכנית 'מופת'. צילום: דוברות עיריית עפולה
עשרות בוגרי כיתות ו' בעפולה והוריהם, במפגש החשיפה לתכנית 'מופת' בעיר

מסלול בחירה ראשון הוא מופת "מדעים" המתמקד במקצועות פיזיקה, מדעים ומתמטיקה שתלמידיו יזכו במהלך השנה לבקר במסגרת לימודיהם במוסדות אקדמיים ובמפעלי הייטק שם יוכלו ללמוד ולהתרשם מהתחומים מקרוב.
המסלול השני הוא מופת "Lead" השם דגש על מודלים של מנהיגות ומצוינות, עולם הדיפלומטיה והתקשורת הגלובאלית ושואפת להפוך כל תלמיד לשגריר של המדינה באמצעות פיתוח מיומנויות חשיבה גבוהות, תקשורת, איתור מידע ברשת וניתוחו, תרגום ומיומנויות ליישוב סכסוכים וקבלת החלטות.
במסגרת הלימודים יסיירו התלמידים בבתי משפט ובתי ספר תוך לימוד מערכי שיעור באנגלית והתנסות בפרקטיקה של המקצוע לקבלת כלים להצלחה בעולם הדיפלומטיה והיחסים הבינלאומיים.
יש לציין כי מאז הקמתה, העמידה תכנית 'מופת' אלפי בוגרים, המייצגים נאמנה את חזון הרשת בצה”ל, באקדמיה ובחברה הישראלית כולה.