מוא"ז מגידו: "אלפסי חי בללה לנד"

בעקבות כוונת הסיפוח של יקנעם: במועצה אזורית מגידו "מצחצחים חרבות" ויוצאים במתקפה חריפה נגד ראש עיריית יקנעם, סימון אלפסי. "זו התנהלות בריונית וכוחנית שלא נסכים לקבל", אומרים במגידו. עיריית יקנעם בתגובה: "סימון אלפסי הוא בראש ובראשונה ראש עיריית יקנעם, וככזה הוא דואג לאינטרסים של העיר ולעתידה"

ראש מועצת מגידו, איציק חולבסקי, הקים השבוע מטה מאבק שיפעל לצידו כנגד יוזמתו של ראש עיריית יקנעם עלית , סימון אלפסי, המנסה לדבריו בצעד דורסני ופופוליסטי לספח לעירו את המושבים אליקים, עין העמק ,יקנעם המושבה, ו-1,800 דונם משטחי המועצה האזורית מגידו. בישיבה ראשונה של מטה המאבק, הביעו כל נציגי הישובים התנגדות גורפת ונחרצת למהלך, וטענו כי לא יעלה על הדעת שראש עיריית יקנעם עלית יחליט על דעת עצמו במהלך חד צדדי ואגרסיבי, בעניין הרחבת עירו על חשבון איכות חייהם ושיוכם של תושבי מועצת מגידו. "זו התנהלות בריונית וכוחנית שלא נסכים לקבל", נאמר על ידי נציגי התושבים.

כעס במושב אליקים. על ניסיו הסיפוח לעיר השכנה. צילום: מיכאיל שיחה
מושב אליקים. כעס בישוב הכפרי על הניסיון להפכם לשכונה עירונית. צילום: מיכאיל שיחה

למטה המאבק צירף חולבסקי את נציגי היישובים ואנשי מקצוע מהתחום ההנדסי והמשפטי. כמו כן ילווה את המאבק משרד הייעוץ האסטרטגי פאר לוין תקשורת, המתמחה בניהול מאבקים.

• אנחנו ממליצים לאלפסי, בשלב זה בידידות, שיחזור בו מהר מהפנטזיות שלו"

בהודעה של המועצה האזורית מגידו נכתב: "היוזמה של אלפסי, תמוהה בעיקר על רקע העובדה שרק לאחרונה הוא העביר תכנית כוללנית ליקנעם עלית. ההודעה התקבלה בכעס רב ובתדהמה על ידי תושבי עין העמק, אליקים ויוקנעם המושבה. לדבריהם, עצם העלאת הרעיון מעידה על ניתוק מה"שטח" והיעדר חשיבה בסיסית. התכנית תפגע בחקלאות, תגרום לנזק סביבתי רב ותהיה בגדר "בכייה לדורות".
אחד המשתתפים בישיבה אמר – "אלפסי איבד את זה לגמרי. הוא חי לו בללה לנד וחולם חלומות ורודים, אך דמיוניים. מוטב שידאג לתושבים שלו שרובם בכלל לא רוצים לחיות בעיר גדולה. זה נראה כמו תיאבון ומגלומניה תמוהה של ראש עירם. אנחנו ממליצים לו בשלב זה בידידות שיחזור בו מהר מהפנטזיות שלו".


"ברור לכולם שאנו הולכים למאבק שבו ננצח. היוזמה התמוהה הזו תיעצר ותסוכל, אם לא בטוב אז ברע ואם לא ברע,, ברע מאוד מבחינת אלפסי". עיריית יקנעם: "ראש העיר, סימון אלפסי קורא שוב לראש מועצת מגידו, איציק חולבסקי לבוא ולדבר, כי במלחמות אין מנצחים"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ביקורת רבה נשמעה גם על אופן התנהלותו של אלפסי, אשר בחר לדברי אנשי מגידו לקדם את התכנית בסתר ובמחשכים. "לא מתקבל על הדעת שיישוב וקהילה אשר עשרות שנים הינם חלק ממקום ומרקם חיים מסוים, יעברו באחת לתחום השיפוט של רשות אחרת, יוותרו על חיי מושב וקהילה וייבלעו בעיר. יש לנו משפחות וילדים בגנים ובבתי ספר במועצה. האם ניתן להעלות על דעת מהלך שכזה? זה לעולם לא יקרה", אמרו.

המושבה יקנעם. חדש משלושת הישובים אותם מבקש אלפסי לספח ליקנעם העיר
המושבה יקנעם. אחד משלושת הישובים הכפריים אותם מבקש אלפסי לספח ליקנעם העיר

ראש המועצה, איציק חולבסקי, סיכם: "ברור לכולם שאנו הולכים למאבק שבו ננצח. היוזמה התמוהה הזו תיעצר ותסוכל, אם לא בטוב אז ברע ואם לא ברע, ברע מאוד מבחינת אלפסי. המועצה האזורית מגידו תפעל רק עפ"י החוק, אך במלוא העוצמה, כדי לעצור את היוזמה הפרועה והבריונית לקרוע ממנה שטחים, יישובים ותושבים. לעולם לא אפקיר את תושבי עין העמק, אליקים ויוקנעם המושבה".

• עיריית יקנעם: "הקרקעות המבוקשות אינן של אלפסי או של חולבסקי"

מעיריית יקנעם נמסר בתגובה: "לראש העיר סימון אלפסי אין שום כוונה לפגוע בראש מועצת מגידו שהוא חבר יקר, שכן ושותף, והוא תמיד ישמח לשתף איתו עוד פעולה. יחד עם זאת, סימון אלפסי הוא בראש ובראשונה ראש עיריית יקנעם, וככזה הוא דואג לאינטרסים של העיר ולעתידה. אלפסי הגיע לחולבסקי בכוונה טובה לדון איתו בעניין הרחבת שטח השיפוט של יקנעם, וציפה להידברות ולאיזשהו מו"מ, מה שלצערו לא קרה, ותגובתו של חולבסקי הייתה לא על הכל חד וחלק. זו בוודאי לא התנהגות חברית ומכובדת. יודגש שהקרקעות המבוקשות אינן של אלפסי או של חולבסקי. אלו הן קרקעות מדינה. יקנעם כעיר אטרקטיבית עם נתוני חינוך ותעסוקה מצוינים, ועם נגישות תחבורתית נפלאה, היא בהחלט פוטנציאל לקליטת משפחות צעירות. ראש העיר, סימון אלפסי קורא שוב לראש מועצת מגידו, איציק חולבסקי לבוא ולדבר, כי במלחמות אין מנצחים, ובשלום נגיע להסדר. בל נשכח את הדבר החשוב ביותר ולפיו עיריית יקנעם היא רק ממליצה על הרחבת גבולות השיפוט לוועדה הגיאוגרפית שמינה שר הפנים, וההחלטה היא שלה, ומה שהיא תקבע יהיה מקובל עלינו".