"מהרגע הראשון טענו שזהו צעד דורסני, שיוביל לחנק של ישוב שלם"

שרת התחבורה מירב מיכאלי הנחתה על ביטול תכנית  מסילת הרכבת עפולה-ג'נין. במועצה אומרים כי התכנית הייתה דורשת הפקעה 50 אחוזים מאדמות הכפר מוקייבלה.
צילום דוברות מוא"ז הגלבוע

בתום פגישה בין שרת התחבורה, מירב מיכאלי, לראש מוא"ז הגלבוע, עובד נור, נענתה השרה לפניית ראש המועצה, והנחתה על ביטול תכנית מסילת הרכבת עפולה – ג'נין במתכונתה הנוכחית.
השרה, הורתה לגורמי המקצוע במשרדה, להציג בתוך חודש חלופה אחרת לתכנון קו הרכבת, שמוסכמת על המועצה ועל תושבי מוקייבלה.
במידה ולא תמצא חלופה שכזו תרד התכנית מסדר היום של ועדות התכנון.
החלטתה של שרת התחבורה, מסכמת מאבק שמוביל ראש המועצה ב-3 שנים האחרונות, בעקבות תכנית מתאר להקמת רצועות תשתיות, שכוללת הפקעת 50% מהאדמות של מוקייבלה.
במועצה טוענים כי מעבר לפגיעה בחקלאים המקומיים, אותו תכנון ימנע באופן דרמטי את האפשרות היחידה של מוקייבלה להתרחב ולצמוח כיישוב חי.
"מהרגע הראשון טענו שזהו צעד דורסני, שיוביל לחנק של ישוב שלם", אמר עובד נור. "הבטחנו שנעשה הכול על מנת למנוע פגיעה דרמטית כזו חרף העובדה שהתכנית מובלת כבר 20 שנה בוועדות התכנון והושקעו בה משאבים רבים. לא נירתע מכל מהלך נדרש על מנת להגן על טובת תושבינו, ולא נתפשר על איכות חיינו. אני מודה לשרת התחבורה על המהלך המנהיגותי האמיץ, ומודה לתושבים על הרוח גבית שהם מעניקים לנו".
לפגישה שנערכה, במשרדי שרת התחבורה הגיעו גם מנכ"לית המועצה (ענת מור), ונציגי הישוב מוקייבלה- תייסיר קאסם (חבר מליאה), ועלי אבו-עמר (מזכיר ועד הישוב). בנוסף, ולבקשת ראש המועצה עובד נור, נרתם למאבק ונכח בפגישה ח"כ מנסור עבאס, אשר הרעיף שבחים על הירתמות ראש המועצה בגלבוע למען הבטחת פיתוח ישוב ערבי בתחומה.