מגדל העמק: תרגיל מוצלח במוסדות החינוך

כלל מוסדות החינוך ברשות קיימו תרגיל המדמה ירי טילים במהלך הלימודים. בשבוע שעבר התקיים תרגיל רעידות אדמה במוסדות חינוך בעקבות רעידת אדמה בטורקיה והכללת מגדל העמק כאח מעשר הרשויות שבסיכון מיוחד לרעידת אדמה. הקב"ט העירוני: "בתי הספר בעיר תרגלו בצורה רצינית ופעלו בהתאם לתרגולות וההנחיות על הצד הטוב ביותר"

זה רק תרגיל: השבוע התקיימו תרגילי חירום רחבי-היקף בכל מוסדות החינוך ברחבי המדינה בכלל ובמגדל העמק בפרט המדמה תרחיש של ירי טילים על עורף ישראל, ובמסגרתו מתרגלים היערכות במקרה של אזעקה בזמן שהות התלמידים בהפסקה וצורך בירידה למקלטים או שהות במרחבים מוגנים.
מערכת החינוך העירונית במגדל העמק בליווי הקב"ט מוטי אבקסיס נערכו לתרגיל מבעוד מועד וכבר בשבוע שעבר קיימו תרגילי הכנה. בתרגיל המסכם שנערך לכל בית ספר התפנו התלמידים בדיוק עם הישמע הצפירה בשעה היעודה למקלטים ולמרחבים המוגנים, שם בדקו הצוותים בדיקת נוכחות וקיימו פעילות הפוגה לתלמידים עד לסיום התרגיל.
אי אפשר להתעלם מכל הקורה בעולם, במדינת ישראל והאיום שיש על מגדל העמק בכל נושא רעידות אדמה, ולכן ראש העיר אלי ברדה הנחה לקיים בכל מוסדות החינוך תירגול של רעידת אדמה, שהתקיים בשבוע שעבר ופינוי המבנים בצורה מהירה תוך שימוש במערכות גלאי רעידות אדמה הקיימות בבתי הספר.
חשוב לציין כי במגדל העמק הוקמו 6 יחידות סע"ר (סיוע עירוני ראשוני) המבוסס על מתנדבים ומיועד למתן סיוע חילוץ ראשוני ב"שעות הזהב" הקריטיות שלאחר אירוע רעידת אדמה מתוך הנחה שכוחות ההצלה והביטחון יגיעו רק לאחר 48-72 שעות".
בתרגיל נטלו חלק משרד החינוך והרשויות המקומיות. הקב"ט העירוני מוטי אבקסיס מסר מיד לאחר סיום התרגיל: "על פי בדיקה ראשונית של כלל מוסדות החינוך, בתי הספר בעיר נערכו בצורה רצינית וביצעו את התרגיל על פי ההנחיות והתרגולות בצורה טובה מאוד".