מגדל העמק: תערוכת בכורה לציירת בת 14

לינוי כהן רק בת 14 וכבר יכולה לרשום ברזומה תערוכת ציורים ראשונה שעלתה לאחרונה בספריה העירונית במגדל העמק.

לפני כשבוע עלתה בספריה העירונית במגדל העמק תערוכת ציורים תחת השם "בחדרי הקטן". לאירוע הפתיחה הגיעו תושבים ובני נוער רבים שהסתובבו והתעכבו בין הציורים השונים אך מה שגרם בעיקר להתרגשות בקרב האורחים הרבים היא העובדה שהתערוכה מציגה ציורים של לינוי כהן, בת 14 בלבד.
כהן, תלמידת כיתה ח' בחט"ב "אורט רוגוזין", והחלה לצייר כבר בגיל 5.
בדומה לילדים רבים היא טיפחה את התחביב משך שנים ארוכות עד לפני כשנה שפגשה את האמן המקומי בנצי ברופמן היא השתכנעה להפוך את התחביב למקצוע.
"היא הגיעה אליי בת 13 כטינאייג'ר אך מיד זיהיתי שיש לה כישרון מיוחד והצעתי ללמד אותה ציור בצורה מקצועית" סיפר השבוע ברופמן שהחל ללמד את כהן טכניקות חדשות והעניק לה כלים נוספים כדי להפוך את היצירות למקצועיות יותר.

הציירת בת ה-14 לינוי כהן בערב ההשקה
הציירת בת ה-14 לינוי כהן בערב ההשקה

כהן נולדה וגדלה בבית חם במגדל העמק המוקפת נופים ויערות ירוקים לצד בית עמוס בחיות מחמד ואלה באים לידי ביטוי בציורים שלה. סגנון הציור שלה נע בין ריאליסטי למופשט.
בין ציוריה אפשר למצוא ציורים מציאותיים תמימים לבין ציורים בעלי רגש והבעה הבאים לידי ביטוי באמצעות צבעים. "מדובר בציירת מאוד צבעונית, ככל הילדים גם היא מרבה לצחוק ולבכות ולנוח ולקפץ ורואים את זה בציורים שלה".

לאחר כשנה של לימוד ועבודה משותפת הציע ברופמן לכהן הצעירה לעלות תערוכה בה יוצגו ציוריה מהשנה האחרונה אך גם כאלה שציירה במהלך ילדותה.
"אחד הכלים היותר טובים להוביל ילד למסלול מקצועי היא להרים תערוכה כחלק מקריירה מקצועית עתידית".

תלמידי חוג ציור נהנים בתערוכה
תלמידי חוג ציור נהנים בתערוכה

ואכן, לפני מספר ימים עלתה תערוכת הבכורה של כהן בספרייה העירונית שריגשה אותה מאוד: "אני מאוד גאה בציורים שלי ומהעובדה שהצלחתי לעלות תערוכה. חשוב לי שתושבי העיר יבקרו בתערוכה וייהנו אף הם מהציורים".
מנהלת הספרייה מימי גיחז שמארחת את התערוכה ציינה כי ציוריה של לינוי כהן יוצגו במבואה של הספרייה למשך החודש הקרוב והציבור הרחב מוזמן. הכניסה בחינם.

 

פסח 2024: אז איפה תבלו

|

עמק של אומנות

|