מגדל העמק: שחקנים הלכו מכות וקיבלו עונשים מגוחכים

שלושה משחקני הקבוצה-לידור כהן, יותם כהן ודוד מלכה-שהלכו מכות רצח ביום שישי כאחרוני הפרחחים ברחוב עמדו הערב בפני ועדת משמעת. לא רק שקיבלו עונשים קלים, אלא באופן תמוה למדי גם השניים הראשונים הושעו למשחק אחד בלבד והשלישי לשישה משחקים. איפה האחידות בענישה? מסתבר שבמגדל העמק, מועדון שבו הפוליטיקה מכרסמת כל חלקה טובה, הכל אפשרי. טור אישי

 

עיקרון אחידות הענישה מחייב כי נאשמים אשר הורשעו בנסיבות דומות, מבחינת אופי העבירות והנסיבות האישיות של הנאשמים, ראוי להחיל עליהם במידת האפשר שיקולי ענישה דומים. אבל במגדל העמק, כך נראה, לא שמעו על העיקרון הזה: 'אחידות בענישה'. אחרת איך תסבירו את הסיטואציה ההזויה הבאה. שלושת שחקני הקבוצה-לידור כהן, יותם כהן ודוד מלכה-שהלכו מכות רצח והשליכו כיסאות ביום שישי אחרי המשחק מול מעלות והתנהגו למעשה כאחרוני הפושטקים ברחוב, עמדו הערב (א') בפני ועדת משמעת פנימית של הקבוצה.

להזכירכם, בהנהלה הבטיחו אחרי האירוע המביש להענישם בחומרה רבה, אז אמרו. בפועל, אף אחד מהם לא עף הביתה, כפי שהיה מצופה וראוי לעשות במקרה הזה למען יראו ויראו, והם בסך הכל קיבלו עונשים קלים יחסית בהשוואה למעשיהם החמורים. אבל לא זו בלבד שהעונשים הם מגוחכים, כאן הגיעה גם הפארסה המביכה או אם תרצו החוסר אחידות בענישה, שהיא כל כך מקוממת ותמוהה.
כאשר שלושה שחקנים שהלכו מכות, ולכאורה היו שותפים לעבירה זהה (ושלא יבלבלו את המוח בסיפורי סבתא מי אשם יותר ומי התחיל…כי כולם בסופו של דבר אשמים באותה מידה), אבל בפועל העונשים שקיבלו שונים בצורה משמעותית. השחקן הצעיר דוד מלכה הושעה לשישה משחקים בפועל, בעוד שהאחים לידור ויותם כהן הורחקו למשחק אחד בפועל (למרות שעבור לידור כהן זו לא הפעם הראשונה העונה שהוא עובר עבירת משמעת חמורה בקבוצה).


 

מקרה זה מוכיח כי מידת העונש בקבוצה, כך נראה, תלויה בגורם אחד והוא נחיצות השחקן למערכת. ומנגד, אם מדובר בשחקן צעיר שנחיצותו כרגע פחותה יותר למערכת, לדוגמה דוד מלכה שהיה שחקן ספסל עד כה, אז אפשר לעשות עליו שריר חזק יותר


 

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


כל אדם בר דעת שעיניו בראשו היה תוהה איך זה יכול להיות שקיימת ענישה שונה לשחקנים שהיו מעורבים באותה עבירה? אבל בהפועל מגדל העמק, מועדון שבו הפוליטיקאים והעסקנים השתלטו על כל חלקה טובה בשנה האחרונה, מסתבר שהכל אפשרי.

מקרה זה מוכיח כי מידת העונש בקבוצה, כך נראה, תלויה בגורם אחד והוא נחיצות השחקן למערכת. הווה אומר, אם לידור כהן (6 שערים) ויותם כהן חשובים יותר למערכת בנקודת הזמן הנוכחית בהיבט המקצועי אז אפשר להקל עליהם בעונש ולהרחיקם למשחק אחד בלבד (הרי ההצלחה המקצועית חשובה יותר מחינוך וערכים!). ומנגד, אם מדובר בשחקן צעיר שנחיצותו כרגע פחותה יותר למערכת, לדוגמה דוד מלכה שהיה שחקן ספסל עד כה, אז אפשר לעשות עליו שריר חזק יותר ולהרחיק אותו ל-6 משחקים (כי בלעדיו כנראה אפשר עדיין להצליח).

שלא תתבלבלו, בהפועל מגדל העמק יש לא מעט אנשים טובים כדוגמת הנרי איפרגן ומקסים אוחיון, שבאים מאהבה ונותנים מעצמם בהתנדבות מלאה, אבל הם, כמו גם הגורמים שנמצאים מעליהם בבניין העירייה ודואגים לפזר תחת כל עץ רענן סיסמאות יפות אודות ספורט-ערכים-חינוך, צריכים להבין אחד ולתמיד כי במקום שבו מתייחסים לבריונות ולאלימות בסלחנות יתרה או ברפיסות, אז אין להתפלא שהאלימות מרימה את ראשה כל פעם מחדש ובצורה חמורה יותר.  בדיוק כמו שקורה מאז פתיחת העונה במגדל העמק.