מגדל העמק – רכבת העמק: 5 קווים ישרתו את תושבי העיר לתחנה

פורסמו מסלולי קווי האוטובוס שישרתו את תושבי מגדל העמק והסביבה לתחנת הרכבת "מגדל העמק- כפר ברוך" ובחזרה החל מחודש הבא

 

 

בעוד קצת פחות מחודש ולאחר כ-65 שנים של הפסקה תחזור "רכבת העמק" לדהור על המסילה החדשה ותאסוף נוסעים מחמש תחנות מרכזיות בבית שאן, עפולה, מגדל העמק, כפר יהושוע וחיפה. רגע לפני נסיעת הבכורה לציבור הרחב פרסמו עיריית מגדל העמק, משרד התחבורה, רכבת ישראל והרשות הארצית לתחבורה ציבורית את המסלולים ומספרי הקווים שישרתו את תושבי מגדל העמק והסביבה שיבקשו להשתמש בשירותי הרכבת.

מתכנני הקווים הונחו "לא להמציא את הגלגל מחדש" אלא להתבסס על מערך השירות הקיים ולבצע בו התאמות לשעות הרכבת. עוד הוחלט כי בשלושת החודשים הראשונים לא יגבה תשלום עבור נסיעה ברכבת ואילו בשנתיים שלאחר מכן המחיר יהיה בהנחה שח 50% מהמחיר המלא.

בין הקווים שיגיעו לתחנת הרכבת אפשר לציין את "קו 9" המוכר לתושבי העיר ש"הוארך" עד לתחנת הרכבת החדשה. הקו יצא מאזור התעשייה רמת גבריאל, יעבור ב"קריית רבין", "גן ישראל", מסוף תחבורה, מרכז העיר, "יפה נוף", ויסתיים בתחנת הרכבת. הקו שהינו דו-כיווני יקיים 11 נסיעות לכיוון בשעות הבוקר ואחה"צ.

שאר הקווים הינם קווים חדשים "קו 19" שיהווה חלופה לקו 9 הקיים. גם הקו הנ"ל יצא מרמת גבריאל, יעשה את אותו המסלול בדיוק אך יעצור גם בתוך היישוב כפר ברוך. קו נוסף הוא "קו 10" שייתן שירות הזנה 3-6 פעמים בכיוון בשעות שבהן "קו 9" אינו פעיל.

השכונות המזרחיות של מגדל העמק יסתייעו ב"קו 6" שייצא ממסוף התחבורה בעיר ויעבור ב"פנינת העמק", "נוף העמק", "רסקו", "מרכז העיר", "מפעלי העמק" באזור התעשייה הדרומי ויסיים בתחנת הרכבת כאשר בבוקר אל תחנת הרכבת ואחה"צ מתחנת הרכבת לעיר. הקו האחרון הוא "קו 20" שהינו קו חדש שהוא למעשה הארכה של קו 10, הוא ייצא מכפר החורש, ויעבור דרך רמת גבריאל, מרכז העיר ויסיים בתחנת הרכבת. שני קווים נוספים שפורסמו הם "קו 305" ו-"קו 105" שישרתו את תושבי היישובים וחיילי בסיס רמת דוד.

"אני יודעת לחבר. זה מה שאני עושה 30 שנה בכל התפקידים שביצעתי"

|

חייו של מטופל ניצלו בזכות עירנותו של דימותן בכללית

|