מגדל העמק: פאנל שיתוף-ציבור בנושא הקמת שדה תעופה אזרחי בעמק

מומחה התעופה ואיש התיירות יוסי פישר ויו"ר מטה המאבק זיו ורהפטיג הסבירו את עמדתם בעד ונגד הקמת שדה התעופה בעמק

הסכימו שלא להסכים: כך ניתן אולי להגדיר את פאנל שיתוף ציבור הראשון שנערך בהשתתפות אנשי מקצוע ותושבים ממגדל העמק והסביבה באשר להקמת שדה תעופה אזרחי משלים ברמת דוד. את הפאנל שהנחה איש התקשורת חן ביאר, פתח ראש העיר המארחת מגדל העמק אלי ברדה שבירך את הבאים והוסיף כי חשוב לשתף את הציבור,  לשמוע טיעונים של אנשי מקצוע, המצדדים והמתנגדים וכן לשמוע את דעתם של התושבים שהגיעו בנושא.

משתתפי הפאנל בנושא הקמת שדה תעופה אזרחי בעמק
משתתפי הפאנל בנושא הקמת שדה תעופה אזרחי בעמק

בהמשך הפאנל שהתקיים בנוכחות ראש העיר ברדה, מ״מ ראש העיר סרגיי אוקלנדר, חברי המועצה דורון אלחרר ויקי בן חיים, יו"ר הנהלת המתנ"ס העירוני אבי אבירם ומנהלת המתנ"ס אורית זאבי כהן שאירחו את הפאנל, צוות המרכז לפיתוח ההון האנושי-צעירים בהנהלת ליאורה אדרי ועשרות תושבים מעורבים שבאו להכיר את העובדות ולהביע דעתם, הציגו איש התיירות והתעופה יוסי פישר את היתרונות ויו"ר מטה המאבק זיו ורהפטיג את החסרונות בהסבה לשדה אזרחי והתייחסו בדבריהם להיבטים שונים וביניהם כלכליים, תיירותיים, ביטחוניים ועוד. דבריהם של השניים, עוררו עניין רב בקרב הקהל שהשתתף, הביע דעתו ואף שאל שאלות.

ברדה עם פישר: הנושא המשיך להעסיק את משתתפי הפאנל גם לאחר סיומו.
ברדה עם קהל בארוע, הנושא המשיך להעסיק את משתתפי הפאנל גם לאחר סיומו.

פישר: "נתב"ג עומד לפני הקיבולת המקסימלית שלו. לאחר שנבחנו חלופות שונות הוחלט להקים את שדה התעופה ברמת דוד וההחלטה תביא לתרומה כלכלית, תנופת פיתוח וייצור אלפי מקומות עבודה. החששות מהפגיעה במרקם הכפרי הירוק אינן נכונים שכן קיימות דוגמאות שונות בעולם וביניהם שדה התעופה לוטון בבריטניה שנמצא באזור כפרי והביא לפיתוח כלכלי אדיר". יו"ר מטה המאבק ורהפטיג אמר: "מטה המאבק מודה לעיריית מגדל העמק ולעומד בראשה מר אלי ברדה על קיום המפגש בשיתוף הציבור. המטה מדגיש שהחסרונות בהקמת שדה תעופה משלים במרחב רמת דוד עולים באופן ניכר על היתרונות. אנו קוראים לראשי רשויות נוספים להרים את הכפפה כפי שנעשה בעיריית מגדל העמק ולקיים גם בתחומם דיון בשיתוף הציבור".

ראש העיר אלי ברדה הודה למשתתפי הפאנל והתושבים שהגיעו והחמיא להם על תרבות הדיון, ההשתתפות וההקשבה לאחר. ברדה: "לתוצאות תסקיר השפעה על הסביבה יהיה משקל בקבלת החלטה בנושא. מדובר בהחלטה משמעותית ונקבל אותה בכובד ראש ובאחריות, בכל מקרה ההחלטה לא תעבור בקונצנזוס ובמחיאות כפיים. אני שב וקורא לחבריי ראשי הרשויות באזור לפעול בתיאום ובשותפות".