מגדל העמק: מקום ראשון ל"אורט רוגוזין" בתחרות עולמית  

לשלב הגמר בתחרות העולמית "המכונה המופלאה" העפילו עשרה בתי ספר ומתוכם שתי קבוצות תלמידים מחטיבות הביניים "אורט רוגוזין" ו"יערת העמק" ממגדל העמק ומי שקטף את המקום הראשון היו תלמידי כיתה ט' מחט"ב 'אורט רוגוזין'.

כחלק מתוכנית 'קדם עתידים', השתתפו השנה שתי קבוצות מחטיבות הביניים במגדל העמק בתחרות הבינלאומית Rube Goldberg machine (המכונה של רוב גולדברג) או בשמה הישראלי "המכונה המופלאה" במסגרתה בונים התלמידים מכונה שעליה לבצע משימה במינימום 20 מהלכים בתגובת שרשרת של גלגולי אנרגיה כאשר בסוף שרשרת הפעולות על המכונה לפתוח מטרייה.

התלמידים של שני בתי הספר עמלו על בניית המכונות במפגשים שהתקיימו לאחר שעות הלימודים יחד עם המורים למדעים של בתי הספר ומדריכים צמודים.


העפילו לשלב הסופי בתחרות העולמית, נמצאים שני בתי ספר ממגדל העמק ואת המקום הראשון הסופי כבשה קבוצת התלמידים של "אורט רוגוזין".


לאחר שסיימו את בניית המכונות התבקשו התלמידים לצלם סרטון הסבר בשפה האנגלית על שרשרת הפעולות שהמכונה מבצעת עד למשימתה הסופית- פתיחת המטרייה. השבוע, כחודש לאחר התחרות התבשרו במגדל העמק כי מתוך עשרה בתי ספר שהעפילו לשלב הסופי בתחרות העולמית, נמצאים שני בתי ספר ממגדל העמק ואת המקום הראשון הסופי כבשה קבוצת התלמידים של "אורט רוגוזין".
המדריך של הקבוצה הזוכה, אלירן יהב סיפר: "לאחר כחודש סיימנו לבנות את כל השלבים של המכונה אך היה צריך לבחון את פעולתם יחד. תהליך זה היה ארוך אך התלמידים היו מאד נחושים ולעיתים סירבו ללכת הביתה וביקשו לנסות שוב ושוב. אני שמח שהצלחנו לזכות במקום הראשון".
ראש העיר אלי ברדה שנפגש עם הצוות המנצח, בירך אותם לרגל זכייתם ואמר: "זהו הישג נפלא שמבטא יכולת אישית גבוהה לצד עבודת צוות של התלמידים. יישר כוח למורים ולתלמידים של בתי הספר על ההישג הנפלא".