מגדל העמק: מועדון כדורגל "פותחים עתיד"

התכנית הרחיבה את הפעילות באמצעות עמותת "שער שוויון" שהקימה שתי קבוצות כדורגל של בנים ובנות. התכנית "פותחים עתיד" החלה לפעול בבתי הספר היסודיים במגדל העמק בשנת 2006 וזוכה להצלחה ולאורך השנים היא הורחבה לעוד 36 רשויות. בשנים האחרונות הורחבה התכנית ל"פעימות" לגיל הרך וחטיבת הביניים

לפני כחודש התחיל פרויקט ייחודי ב"פותחים עתיד" אזור העמקים – מועדון כדורגל. הפרויקט פועל כחוג עבור ילדי התוכנית ומופעל ע"י עמותת "שער שוויון". במסגרת הפרויקט פועלות שתי קבוצות: קבוצת בנים וקבוצת בנות, אשר מתאמנות פעמיים בשבוע. השנה אף ייקחו חלק לראשונה בטורניר אזורי.
פרויקט הכדורגל מייצר מרחב נוסף עבור הילדים, עוד מקום של משמעות ושייכות, מעבר להנאה שבמשחק, דרך הכדור ניתן לעבוד עם הילדים על דברים נוספים. שלומית אברג'ל מנהלת התכנת במגדל העמק אמרה: "השאיפה של תוכנית פותחים עתיד היא לייצר תחושה של משמעות, שייכות עבור הילדים ואף ערך מוסף. העובדה שהילדים יוצאים מהבית, מאפשר הפחתת שעות מסך, הפגת הבדידות, הפחתת שוטטות ועוד. הכדורגל הוא ספורט קבוצתי באמצעותו ניתן לעבוד על להיות חלק מקבוצה וזוהי דרך מדהימה לעבוד עם הילדים על התמודדות עם הפסד, תסכול וקושי, מתוך העולם הזה משליכים על דברים אחרים".
עוד דבר ייחודי זו קבוצת הבנות, יש בתוכנית מספר בנות שחלמו לשחק כדורגל ולא היה להן איפה, קבוצת הבנות מלאה עד אפס מקום, והמוטיבציה של הבנות גבוהה במיוחד.
מאמן הקבוצה, נתן לקאו, הינו שחקן כדורגל בהפועל מגדל העמק ובוגר תוכנית "פותחים עתיד" בעצמו. זוהי סגירת מעגל עבורו מילד שהשתתף בתוכנית, לליווי ילדים בתוכנית ומודל לחיקוי של מבוגר משמעותי שהצליח.
אופק בנון מנהל תכנית "שער שוויון" במחוז צפון הוסיף: "כיף לראות את שיתוף הפעולה בין "שער שוויון" ל"פותחים עתיד". עמותת "שער שוויון" שמה לעצמה בראש סדר העדיפויות לתת לכל ילד וילדה את מירב הכלים להצליח גם בתחום הספורט וגם בתחום הלימודי. השמיים הם הגבול עבורם ומספק לראות את ההתקדמות מאימון לאימון. תודה לעיריית מגדל העמק על האמון".
"פותחים עתיד" הינה חברה לתועלת הציבור וחברת בת של הסוכנות היהודית הפועלת ב-37 ישובים בפריפריה החברתית והגאוגרפית של ישראל למען ילדים ומשפחות המצויים במצבי סיכון. העמותה פועלת באמצעות מודל הנאמנות – מודל ליווי הוליסטי ייחודי, של מבוגר משמעותי המלווה את הילד והוריו במסע של שינוי הנמשך 3 שנים. הנאמנות מהוות את כלי ההתערבות העיקרי וגורם  המפתח בהצלחת התהליך שבאמצעותו מעצימה פותחים עתיד את הילדים, המשפחות, בתי הספר והקהילה כולה. התוכנית פועלת בכל המגזרים המרכיבים את החברה הישראלית, במטרה להעניק לילדים ומשפחותיהם בטחון, כלים והזדמנות שווה לממש את הפוטנציאל האישי הטמון בהם.
במגדל העמק פועלת התוכנית החל משנת 2006 ב-7 בתי ספר וחולשת על הרצף הגילאי – לידה עד 18, כאשר היא מפעילה עוד שתי תוכניות ייחודיות: "פעימות" (פותחים עתיד לגיל הרך) ותוכנית הבוגרים, כל זאת כחלק מהראייה ההוליסטית וציר הרצף החינוכי המאפיינת את מערכת החינוך במגדל העמק זוכת פרס החינוך הארצי.