מגדל העמק: מוזיאון 'בית המייסדים' יצא לדרך

בימים אלה החלו העבודות במבנה האייקוני "המגדל", בעלות של 10 מיליון ש״ח. צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

עיריית מגדל העמק, משרד התרבות והספורט והמועצה לשימור אתרי מורשת בישראל הוציאו לדרך את הקמת מוזיאון 'בית המייסדים' בעיר. בימים אלה החלו העבודות במבנה האייקון ״המגדל״ במגדל העמק, בו ימוקם המוזיאון. הפרויקט הינו חלק ממיזם הקמת 'בתי מייסדים' בעיירות פיתוח של משרד התרבות והספורט והמועצה לשימור אתרים.
'בית המייסדים' יחשוף בפני המבקרים את תולדותיה של מגדל העמק מאז הקמתה ב-1953, ויביא את סיפורם ופועלם של ראשוני המתיישבים בה. את הפרויקט מובילה ועדת היגוי משותפת, בראשות מנכ"ל העירייה, שלום זוזוט, אוצרת המוזיאון מטעם המועצה לשימור אתרים, אורית אנגלברג-ברעם, אנשי חינוך, מתנדבים, נציגי 'הון אנושי צעירים', המתנ"ס, נציגי ציבור ועוד.
קומת התצוגה הראשונה תתמקד ב"מגדל העמק שלי" – מיצג וידאו מיוחד שבו תושבי העיר, מכל הגילאים, מספרים מהי מגדל העמק עבורם. כמו כן, יוכלו המבקרים לסמן על מפה גדולה של העיר מקומות בעלי משמעות מיוחדת עבורם ולהסביר מדוע הם כאלה. בקומת התצוגה המרכזית יובא סיפורה של העיר מאז הקמתה ועד היום, בשילוב מגוון תצוגות אינטראקטיביות.
מחוץ למגדל יתקיימו פעילויות מיוחדות בנושא "שם וסמל" – מה החשיבות ומה הקשר בין השם והלוגו של מגדל העמק ובכלל.
כידוע הנחת אבן הפינה התקיימה עם שרת התרבות והספורט מירי רגב ועם הקדמת מספר מערכות בחירות ואי אישור תקציב המדינה חל עיכוב באישור התקציבים שכבר אושרו ובאיגום תקציבים נוספים.
עמרי שלמון, מנכ"ל המועצה לשימור אתרים: "מגדל העמק היא אחת מערי הפיתוח המשמעותיות, ששינתה מציאות בצפון הארץ. שימור מורשתה וסיפור חלוציה של העיר מהווה אתגר גדול למועצה לשימור אתרים. במסגרת פרויקט 'בתי מייסדים' של משרד התרבות והספורט, אנחנו שמחים לקדם את הקמת המוזיאון במגדל המפורסם, תוך שיתוף פעולה מלא ופורה עם ראש העיר, אלי ברדה, ועדת ההיגוי וראשוני מגדל העמק. אין לי ספק כי לכשיושלם, יהווה 'בית המייסדים' את אחד העוגנים החשובים במורשת ובתיירות של האזור בכלל ושל מגדל העמק בפרט".
.
אלי ברדה ראש העיר: "בית המייסדים יספר את סיפורים של המייסדים שהקימו את עיירות הפיתוח ואת התפתחותה לאורך השנים כולל הדרך שעשתה מעירת פיתוח למעצמת הייטק וחינוך. באתוס הציוני ובהיסטוריה של מדינת ישראל חסר פרק אודות תרומתם ופועלם של החלוצים וראשוני המתיישבים בעיירות הפיתוח בכלל ומגדל העמק בפרט וזו תהייה הזדמנות ראויה ומכובדת לספר את סיפורם".

לאחר פרויקט שיקום והנגשה ב- 25 מיליון שקלים: קק״ל פתחה את נחל השופט למבקרים

|

הלגיון הרומי חוזר לחיים במגידו

|