מגדל העמק/יזרעאל ירדה לארצית: הכתובת הייתה על הקיר?

אבי חכם בטור אישי ל"עמקניוז" מתייחס לירידה של הפועל מגדל העמק/יזרעאל: "הקבוצה נדדה במשך חמישה משחקי בית ראשונים בשל אי אישורו של האולם במגדל העמק. בנוסף, הקבוצה לא הצליחה להחתים שחקן בית מוכח כדוגמת נעם לייש וגוני יזרעאלי. וכשהסגל הישראלי חלש התוצאות בהתאם"

בעוד הפלייאוף התחתון והעליון בלאומית חי ובועט, התבשרנו כי יורדת אחת כבר נקבעה והיא הקבוצה המאוחדת שהוקמה בראשית העונה בין מ.א יזרעאל למגדל העמק.
הקבוצה שאוחדה לה השנה ואשר מאמינה בשיתוף פעולה בין העיר להתיישבות החלה את העונה בלידת עכוז: עקב אי אישורו של אולם 'יערת העמק'-הקבוצה נדדה בפתיחת העונה במגרשים שונים, דבר שפגע קשות בקבוצה. בנוסף, הקבוצה לא הצליחה להחתים שחקן בית מוכח כדוגמת נעם לייש, גוני יזרעאלי וכשהסגל הישראלי חלש אז התוצאות בהתאם.
הקבוצה, שהחתימה את ניר קפלן, מאמן צעיר ונמרץ אשר עשה חיל במועדון גלבוע ושימש כעוזרו של בית הלחמי-לקחה סיכון מחושב. תנאי הפתיחה הגרועים שצוינו לעייל לא עשו חסד עם המאמן המוכשר אשר הפסיד סדרה גדולה של משחקים צמודים אחרי הארכות ולבסוף מצאה את עצמה בליגה הארצית.

• הקאמבק של הפועל עפולה

הפועל עפולה, שפתחה את העונה במאזן מביך והספיקה להחליף מאמנים (שלושה) ושחקנים בסיטונות-הצליחה להתאושש ואף העמידה קבוצה טובה שכמעט השתחלה ברגע האחרון לפלייאוף העליון. יש לציין כי תחת שרביטו של המאמן החדש עפולה נראית נהדר ואין לי ספק שהיא תשרוד בלאומית.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


זה המקום לציין את הנהלת הקבוצה שבראשה יוסי מלכה אשר עשתה ימים כלילות על מנת לתקן תוך כדי תנועה טעויות שנעשו בבניית הקבוצה ומה שעמד לזכותה זו המסורת רבת השנים של המועדון ומוסר התשלומים הגבוה, דבר שהביא שחקנים כמו רוזנברג וקופרברג והזר ג'ף אלן להגיע דווקא למועדון העפולאי. ביחד עם הרכז המופלא קרון דשילדס-עלתה הקבוצה על דרך המלך והייתה רחוקה כדי ניצחון אחד להשתלב בפלייאוף העליון.
למרות העונה המאכזבת, דבר אחד חיובי קרה במועדון כשאחרי שנים רבות שבהם לא צמח שחקן במועדון, העונה פרח לו מוריאל לוטאטי המוכשר, בוגר ביה"ס לכדורסל המקומי. דומה כי הקבוצה סוף-סוף יכולה להתגאות בשחקן תוצרת בית.

• גלבוע/גליל? אף קבוצה לא תרצה לפגוש אותה בפלייאוף

לבסוף אי אפשר לסכם פרק כדורסל מבלי להתייחס לדובדבן שבקצפת, גלבוע/גליל. הקבוצה, שעושה חיל תחת שרביטו של אריאל בית הלחמי והפכה להיות העונה שגורה בפי כל חובבי הכדורסל בארץ כקבוצה המלהיבה והבלתי נשברת שאף קבוצה בפלייאוף העליון לא תרצה לפגוש אותה. מגיע מילה טובה לצוות הניהולי ארצי פרטי, אוהד סבג איש השיווק המדהים וכמובן למועצה האזורית ולחיים אוחיון הבעלים אשר נותן שקט ובטחון. התוצאות מראות כי הדרך נכונה. במילה אחת: שאפו.