מגדל העמק: הוכשרו נאמנים לשעת חירום במגזר החרדי

במהלך שני ימי השתלמות לחיזוק החוסן הקהילתי הוכשרו נאמנים לשע"ח שיתנו מענה ראשוני ומקצועי לקהילה החרדית. צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

הרשות באמצעות מדור קהילה באגף לשירותים חברתיים, תחום ההתנדבות העירוני ואגף חירום וביטחון פעלו בשיתוף פעולה ודאגו לספק הכשרה מקצועית מותאמת עבור הציבור החרדי במסגרת שני ימי השתלמות שמטרתם הייתה הקניית כלים ומיומנויות עבור משפחות כדי שידעו להתארגן בשעת חירום בתוך הבית, בסביבה הקרובה וכן בעזרה לקהילה בעת הצורך וגיוס והקמת צוות נאמני חירום עבור הציבור החרדי בעיר.
התכנים הועברו על ידי מרצים מומחים מהמגזר החרדי מטעם הקואליציה הישראלית ומחברת "שילת מדיקל". תושבת שהשתתפה בהכשרה, שיתפה בסיום: "חיזקנו את החוסן שלנו, למדנו לנהל רגשות ולהתנהל על פי כלים שונים שקיבלנו. היה מוצלח ביותר מכל הבחינות, בעיקר מקצועי ומכבד עם הרבה ראייה של זכויות הציבור החרדי. תודה לכל השותפים שפעלו כדי להוציא את זה לפועל".
אילנה פרץ עייש, מנהלת תחום ההתנדבות: "מערך החירום העירוני מבוסס ברובו על מתנדבים. אני מברכת על ההזדמנות לצרף למאגר המתנדבים הגדול והמגוון של העיר גם נאמני חירום מהמגזר החרדי ובכך לאפשר עוד מענה מותאם תרבותית בשעת משבר. בהזדמנות הזו, רוצה להודות לצוות תוכנית משעול- עו"סק עידו גל ודורית אורן המגשרת הקהילתית על השותפות בארגון ההשתלמות הזו".
ראש העיר אלי ברדה הודה לסגן ראש העיר אלי בקסיס, למנהל האגף מומי בן סימון ולאחראית המתנדבים אילנה פרץ עייש על היוזמה החשובה ואמר: "המטרה להעלות את המוכנות להתמודדות עם מצבי חרום לשם הצלת חיים. הנסיון מלמד שאנשים שלמדו ותרגלו מראש כיצד להתנהג בחרום מצליחים להציל חיים בכלל ולהציל את חייהם וחיי בני משפחותיהם בפרט".