מגדל העמק הדהימה את נשר: "אף אחד לא נתן לנו סיכוי"

הפתעה מרעישה: מגדל העמק מהתחתית הדהימה את המוליכה עירוני נשר עם ניצחון אדיר 0:1 (שער יפהפה של רם סופר). ניצחון שעשוי להשאיר את הקבוצה של שלום לוי בליגה. נשר הלחוצה סגרה משחק רביעי רצוף ללא ניצחון, ולמזלה אין לה יריבה רצינית במאבק העלייה

הפועל מגדל העמק הגיעה למשחק מול עירוני נשר כשהיא מרוסקת מנטאלית. "מצב הרוח של השחקנים נושק, במקרה הטוב, לגובה הדשא. אם ננצח את נשר זה יהיה נס גדול", במילים אלה תיאר אחד מאנשי הפועל מגדל העמק את המצב הקשה של הקבוצה לפני המשחק. אלא שדווקא במשחק שאף אחד לא באמת נתן לה סיכוי, וכשהיא עם הגב לקיר, הפועל מגדל העמק סיפקה משחק אדיר, שהסתיים בניצחון 0:1 מדהים מול המוליכה עירוני נשר.

• משחק לחימה ועמידה נכונה על המגרש של המקומיים

במגדל העמק ידעו שפערי הרמות מול נשר די בולטים, וידעו גם שהסיכוי היחיד שלהם לנצח את המשחק זה בעיקר באמצעות משחק לחימה ועמידה נכונה על המגרש. המאמן שלום לוי, ששם את כל הלב והנשמה שלו עבור הצלחת המועדון, הצליח לפני המשחק להטריף את חניכיו, שעלו לכר הדשא עם מחויבות אדירה שלא ראינו מהם עד כה.
הם נלחמו, שרטו, נפלו ובזבזו זמן מתי שהיה צריך, בדיוק כפי שמצופה מקבוצה שנלחמת על חייה בליגה. נירן רוטשטיין (המצטיין במגרש), רם סופר, אסף מלול, אביחי פרץ ועמי גילברט השאירו את הלב במגרש, והיו ראשונים לכל כדור במגרש.

מגרש הפועל מגדל העמק
משטח הדשא במגרש הפועל מגדל העמק

אם להיות כנים, משטח הדשא במגדל העמק הוא אחד הגרועים בליגה (למרות שהוא עבר שזרוע בשנית). משהו שלא עשה שירות טוב לקבוצה הטכנית מנשר, ששיחקה על כדורים ארוכים, דבר שלא אופייני לה. מצד שני, אי אפשר להשתמש במגרש הגרוע כתירוץ כי נשר עדיין משחק בליגה השלישית בישראל ולא בצ'מפיונס-ליג.

• נשר בעיצומו של משבר עמוק

הקבוצה של אלדד שביט, שעד לפני חודש דרסה כל יריבה שעמדה מולה, נמצאת בימים אלה בעיצומו של משבר עמוק. הלחץ נותן את אותותיו במועדון, והקבוצה סוגרת משחק רביעי רצוף ללא ניצחון (2 הפסדים ו-2 תיקו). למזלה של נשר, אין לה אף יריבה רצינית בצמרת שבאמת תאיים עליה במאבק על כרטיס העלייה ללאומית.
בהפסד מול מגדל העמק ניכר הלחץ האדיר אצל שחקני עירוני נשר שהתקשו לבצע פעולות פשוטות. הלחץ הורגש היטב גם בספסל ובשפת הגוף של המאמן אלדד שביט, ולא פחות מכך אצל ראשי הקבוצה אמיל יוסיפוב ושלומי פרץ שעזבו את המגרש בסיום עם פרצוף זועף.

מאמן מגדל העמק שלום לוי ושחקניו. עלו למגרש מחוייבים ונחושים
מאמן מגדל העמק שלום לוי ושחקניו. עלו למשחק מחויבים ונחושים

שחקני מגדל העמק פתחו את המשחק בצורה טובה וכבר בדקות הראשונות הפגינו משחק נוקשה שבמרכזו מסר ברור ליריב-'אל תצפו לחיים קלים'. בדקה ה-23 מוטי אוחיון פרץ באגף השמאלי והגביה כדור לכיוון הרחבה, שם חיכה רם סופר (נמצא בתקופה נהדרת) שהקפיץ פעם אחת ושיחרר כדור קשתי אדיר לעבר החיבורים, שהרים באוויר את כל אנשי מגדל העמק. דקות ספורות לאחר מכן המאמן אלדד שביט, בצעד תמוה ולא ברור, הוריד לספסל את ברק דניאל, שדווקא היה אחד הבולטים בשורות נשר. האחרון נראה עצבני מהחילוף ומיהר לרוץ למקלחת מוקדמת.


למרות ההפסד עירוני נשר נותרה בפסגה עם פלוס 5, כשעירוני טבריה הפראיירית שוב החמיצה הזדמנות לצמק את פער ממנה. הפועל מגל העמק, לעומת זאת, לא רק שהצליחה לברוח מהתחתית (6 נקודות ממבחנים) ולנשום לרווחה, אלא גם קיבלה זריקת עידוד אדירה


 

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


במחצית השנייה המגמה הייתה ברורה. עירוני נשר החזיקה בכדור בצורה כמעט מוחלטת, ומנגד מגדל העמק הסתגרה מאחור ויצאה מדי פעם למתפרצות בניסיון ברור לשמור על התוצאה. המאמן שלום לוי, שמאוד רצה לשמור על התוצאה, הוציא את שינהר מורד המוכשר וחיזק את ההגנה עם עוד בלם: תום פאר. הלחץ של נשר הלך והתעצם, במיוחד כשאלדד שביט הכניס את עומר בוארון על חשבון המגן שלו ברוור. אבל למרות השליטה הכמעט מוחלטת שלה, עירוני נשר בקושי יצרה התקפות מסודרות.

למרות ההפסד עירוני נשר נותרה בפסגה עם פלוס 5, כשעירוני טבריה הפראיירית שוב החמיצה הזדמנות לצמק את פער ממנה. הפועל מגל העמק, לעומת זאת, לא רק שהצליחה לברוח מהתחתית (6 נקודות ממבחנים) ולנשום לרווחה, אלא גם קיבלה זריקת עידוד אדירה, שהחזירה לשחקנים את הביטחון האבוד לקראת ארבעת המחזורים המכריעים. לא בכדי, המאמן שלום לוי (מגיע לו הניצחון הזה) שיחרר אנחת רווחה גדולה לאחר שריקת הסיום, וחגג כמו שהוא לא חגג אפילו בימיו היפים כשחקן מכבי חיפה. "אף אחד לא נתן לנו סיכוי. קמנו מהקבר. זה ניצחון ששווה הישארות בליגה", אמר שחקן במגדל העמק לאחר הניצחון המפתיע.