מאמן מגדל העמק, אלי מזרחי: "משחק שאין ממנו דרך חזרה"

אחרי עונה מסויטת שהסתיימה במקום ה-14 בטבלה, בהפועל מגדל העמק נערכים בדריכות לקראת מבחני ההישארות בליגה א' צפון מול יריבה מליגה ב' (כאבול או פרדיס, המשחק ייערך ב-3 במאי בעילוט). הבלם מאור סיסו: "אסור לנו לאכזב עיר שלמה".
מאת: בוריס שולקין. צילום: אבי רביבו, "צילום ספורט"

אחרי שבע שנים רצופות בליגה א' צפון הפועל מגדל העמק מוצאת עצמה בישורת האחרונה של עונה מסויטת במיוחד, שבסיומה היא מקווה לשרוד איכשהו בליגה דרך מבחנים מול קבוצה מליגה ב' (3.5 בעילוט).
להזכירכם, במהלך העונה התחלפו שלושה מאמנים, היו"ר הנרי איפרגן עזוב ובמקומו נכנס לתפקיד מחזיק תיק הספורט בעירייה יוסי פורטל. ונוסף על כך, הקבוצה גם עברה אינספור זעזועים בסגל. בסופו של דבר הקבוצה (חסר לה משחק אחד) סיימה את העונה במקום ה-14 בטבלה עם מאזן עלוב: 6 ניצחונות, 9 תיקו, ו-14 הפסדים.
מגדל העמק תסיים את העונה עם משחק חוץ מול כפר כנא שהוא לפרוטוקול בלבד (ביום רביעי). לאחר מכן, כל המאמצים יתנקזו סביב המשחק הגורלי מול יריבה מליגה ב' (כאבול או פרדיס) שייערך ב-3 במאי באצטדיון "עילוט". ניצחון במשחק הזה ישאיר את מגדל העמק עונה נוספת בליגה א' ובמקרה של הפסד-הקבוצה תרד לליגה ב'.
מאמן הקבוצה אלי מזרחי מתכונן נפשית למשימה: "אנחנו משתדלים לעשות את המקסימום מבחינת ההכנות למשחק, הן בפן המקצועי והן המנטאלי, בתקווה לעמוד במטרה".
יש לציין כי מזרחי מכיר היטב את שלב המבחנים, מאחר והוא עמד  שנתיים רצופות בסיטואציה דומה עם מכבי דליה והצליח לשרוד.
"נכון שהייתי שנתיים רצוף במעמד של המבחנים, אבל עם מגדל העמק זה שונה כי הגעתי לפני חודש ואני עדיין בתהליך של חיבור עם השחקנים. זה לא כמו להתחיל עונה שלמה ואתה מחובר לשחקנים מתחילת הדרך. למרות שאני באמת כבר מרגיש שהשחקנים ואני התחברנו. מגדל העמק מקום יקר לי ואני אוהב את המועדון עוד מהזמנים ששיחקתי בליגה א'".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לגבי השאלה איזו יריבה הוא מעדיף לקבל במבחנים, השיב המאמן: "אני לא יודע את מי עדיף לנו לקבל, כאבול או פרדיס, אנחנו נראה אותם בגמר ונתכונן הכי טוב שאפשר. אני והשחקנים מבינים שזה משחק על החיים הספורטיביים שלהם. משחק שאין ממנו דרך חזרה".
הבלם מאור סיסו, שהגיע בחודש דצמבר לקבוצה וכבש במחזור הקודם את שער השוויון  בדקות הסיום, התייחס גם הוא למצב הקבוצה: "מגדל העמק כבר שלוש שנים בתחתית ליגה א'. אני חושב שזה מועדון ששווה הרבה יותר. יש שם הנהלה מדהימה ואנשים אמינים וטובים מאוד. יש לנו משימה קשה מאוד שאני מאוד מקווה שנצליח לעמוד בה. מגדל העמק מועדון ראוי לצמרת ליגה א'. אני מקווה שנצליח לגרום להם להישאר בליגה הזאת בשנה הבאה. כולנו נבוא ונשחק עם הלב במשחק המכריע בכדי לא לאכזב עיר שלמה".
בתוך כך, מגדל העמק עלתה ב 2011/2012 לראשונה לליגה השלישית, ליגה א' צפון מתחילת שנותיה בליגה היא התמקמה בחלק העליון בטבלה במשך שלוש עונות. בשנתיים האחרונות הקבוצה החלה בהידרדרות, ונשארה בליגה במחזורי הסיום. האם היא תשרוד שוב ברגע האחרון? את זה נדע בקרוב.