"להשאיר חותם": מיזם הצדעה לוותיקי מגדל העמק

עיריית מגדל העמק במיזם משותף עם "מפעל הפיס" ו"האוטוגרפרס" הצדיעו לנכבדי העיר הוותיקים במיזם "להשאיר חותם" במסגרת אירועי שנת ה-70 להקמת העיר שכללה תערוכה נודדת המתעדת את סיפורם ומורשתם המרתק ומעורר ההשראה. צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

אלי ברדה, ראש עיריית מגדל העמק עם ברטה ויזגן, החיילת הראשונה בעיר

טקס מרגש הושקה השבוע תערוכת "להשאיר חותם" המתעדת את סיפוריהם של ותיקי מגדל העמק שהשאירו את חותמם בעיר.
במסגרת המיזם אותרו אזרחים ותיקים תושבי העיר על מנת שיספרו על מאורעות היסטוריים מזווית אישית. בין היתר זכה הקהל להיחשף לסיפורים של חיה פלאט ולאוניד בורדה, שגדלו בצל מלחמה עקובה מדם ובילו את השנים הראשונות לחייהם במסע הישרדות ובריחה מהנאצים; סיפורם של בת שבע האוקיפ וחצרון להובום מקהילת בני מנשה בהודו, ששמרה על גחלת היהדות במשך מאות שנים, ומונה בארץ כיום כ־3000 איש. האוקיפ ולהובום הגשימו חלום כשהגיעו לארץ, כל אחד עם משפחתו; תועדו סיפורי העליות השונות ממרוקו, ספרד, רוסיה ואתיופיה, וסיפורם של אנשים שתרמו לעיר בתחומים שונים – כולם חלק בלתי נפרד מהפסיפס האנושי המיוחד של מגדל העמק.
למיזם היו שותפים יוצרים מקומיים, צלמים וכותבים. היוצרים עברו הכשרה בנושא התיעוד הכתוב והוויזואלי, ולאחר מכן נפגשו עם התושבים הוותיקים למפגש אישי, שעבור רבים מהם היה הזדמנות נדירה של חיבור לשורשים. היוצרים הביעו את סיפורי התושבים באמצעות צילום דיוקן וטקסט. התוצרים מוצגים בתערוכה שתנדוד ברחבי העיר בחודשים הקרובים. "האוטוגרפרס" הינו מיזם חברתי בינלאומי שמטרתו חיבור קהילה להיסטוריה הייחודית שלה. המיזם מפגיש בין אנשים שחוו מאורעות היסטוריים לבין אומנים מקומיים המתעדים את הסיפורים מנקודת מבטם האישית. התוצרים מצטרפים לתערוכה נודדת, המנגישה לציבור הרחב את ההוויה התרבותית ביישוב ואת הסיפור המקומי.
ראש העיר אלי ברדה: ״הסיפורים על העולים, הילדות וההתבגרות בעיר שנמצאת בתקופת פיתוח ובנייה מתמשכת, שופכים אור על ימים תמימים בהם הסתפקו במועט וחיו בשמחה ובאחדות. מגדל העמק שמרה על צביונה הייחודי הטובל בטבע וממשיכה לעורר השראה ושלווה בתושביה, ולהוביל משפחות לנטוע את ביתם בעיר משגשגת שאת עתידה אנו בונים ומפתחים כל יום. בעיניי יש חשיבות רבה להכיר ולהוקיר את המורשת והעבר של המקום עוד בטרם הפכה מגדל העמק מעיירת פיתוח למעצמת היי־טק וחינוך, כדי שנעריך את הדרך שעשינו עד הלום".

ברוח התקופה: הרמת כוסית לחג הפסח במכללה הטכנולוגית נוף הגליל

|

עפולה: עמותת החסד סל"ע מחלקת חליפות חדשות לפסח

|

אליקים: משמחים את בנו של החטוף צחי עידן

|