"לא תשכח": שישה ארועי "זכרון בסלון" מרתקים ומרגשים נערכו בעפולה

הסיפורים שלא סופרו: רבים מתושבי עפולה השתתפו בשבוע שעבר ביום הזכרון לשואה והגבורה ולפניו- בשישה ארועי "זכרון בסלון" שנערכו בכל רחבי העיר, לאורך מספר ימים, ביוזמת "שחקים".

המפגשים המרגשים עד דמעות, שחשפו לעיתים סיפורים מצמררים ומזוויעים, נערכו בבתיהם של חנית ברום, דיויד רוז, נגה שרון, נחמה אופיר, נטע וארנון מוזר וכן בעמותת "שלומית". בהובלת האירועים לקחה חלק פעיל גם תנועת תרבות.
היוזמה החברתית אפשרה לציין את ערב יום השואה בצורה משמעותית, בסלוני הבית השונים, בין משפחה וחברים, במפגש המורכב מעדות, חלק אומנותי-שיתופי ודיון.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אמילי זיידל, מנהלת בית ויצו ב"שחקים" סיפרה: "המעגלים בזכרון בסלון היו מרתקים ולא פשוטים לכלל הנוכחים. אני רואה חשיבות רבה לעריכתם ולשמיעת העדויות של הניצולים והדורות הממשיכים. כולי תקווה שבשנה הבאה ייפתחו סלונים נוספים ורבים בעיר".
גדעון פורת, יו"ר דירקטוריון שחקים הוסיף: "החשיבות של המפגשים הללו חשובה ונדרשת לעם היהודי בכדי לשמר את הסיפורים האישיים לדורות, וגם כדי לאפשר לדור הצעיר להתחבר ולהיחשף לסיפורי הזוועה של הצורר הנאצי. נמשיך בקיום האירועים גם בשנים הבאות".

• על זכרון בסלון

לפני שבע שנים התכנסה קבוצת חברים בסלון אחד כדי להעביר יחד את ערב יום השואה. הם הקשיבו לעדות, שרו וניגנו, ופתאום מצאו את עצמם בעיצומו של דיון על האופן שבו השואה משפיעה על החיים שלנו כאן ועכשיו. בסוף הערב היה ברור שצריך לשתף בחוויה הזו אנשים נוספים. בשנים שחלפו מאז, זיכרון בסלון הלך והתרחב אל עבר אלפי סלונים ברחבי המדינה ומחוצה לה. עד כה למעלה מ-750,000 איש ציינו את יום הזיכרון לשואה בזיכרון בסלון. כל אחד יכול לקחת חלק בזיכרון בסלון, בין אם כאורח ובין אם כמארח. גם אתם.