כנס תעשיינים במגדל העמק: הוצגו הרפורמות לשיקום המשק ביום שאחרי

בכנס תעשיינים מאזורי התעשייה במגדל העמק ועמק יזרעאל הוצגו תוכניות הסיוע של משרד הכלכלה בתקופת מלחמת "חרבות ברזל" והערכות ליום שאחרי המלחמה. שר הכלכלה, ניר ברקת: "אני מקדם רפורמות ומפתח מענים לתעשייה החשובה לכלכלת ישראל". אלי ברדה: "המלחמה היא משבר גדול וגם הזדמנות לצמיחה כלכלית גדולה. על הממשלה לעבוד במסגרת אקו-סיסטם תוך נטרול האגו-סיסטם". צילום: דוברות העירייה

מימין לשמאל – ראש העיר מגדל העמק, אלי ברדה, שר הכלכלה, ניר ברקת, ראש המועצה עמק יזרעאל, איל בצר

בשבוע שעבר נערך כנס תעשיינים במגדל העמק שהתקיים במפעל "אספיר" באזור התעשייה "שגיא 2000" במעמד שר הכלכלה, ניר ברקת, מנהל מרכז ההשקעות שלמה אטיאס, ראש העיר מגדל העמק, אלי ברדה וראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, איל בצר. לכנס הוזמנו בכירים בתעשייה, מנכ"לים ונציגים של מרבית המפעלים מאזורי התעשייה "רמת גבריאל", "מעלה מיכאל" ו- "שגיא 2000".
בכנס הוצגו לתעשיינים על ידי צוות משרד הכלכלה אמצעי הסיוע העומדים לרשותם, עדכנו אותם ברפורמות המתוכננות לשיקום המשק ביום של אחרי המלחמה והציגו בפניהם את מתווה הפיצויים הצפוי להיכנס לתוקף כבר בקרוב.
כמו כן, ביקש השר להתעדכן במצבם של המפעלים הפועלים באזור וביקש מצוות משרדו להיפגש איתם ולסייע להם בפתרונות. התעשיינים העלו בפני השר את הקשיים עימם הם נאלצים להתמודד בעקבות "מלחמת ברזל" כמו מחסור חמור בכוח אדם, הכשרות מפעליות, קשיים ביצוא, קושי לקבלת מענקים למפעל מאושר, קשיים בירוקרטיים בקבלת פיצויים, מחירים גבוהים למגרשי תעשייה ובהתנהלות אל מול רמ"י (רשות מקרקעי ישראל).
אייל בצר ראש המועצה אזורית עמק יזרעאל ואלי ברדה ראש העיר מגדל העמק, הודו לשר ברקת שיזם את המפגש החשוב עם התעשיינים. כמו כן, הודו לצחי עוז, הבעלים של מפעל "אספיר" על אירוח הכנס, עו"ד לימור מגן, מנכ"לית שגיא 2000, שחר אורן, מנכ"ל החברה הכלכלית בעמק יזרעאל ושלמה קציר, מנכ"ל החברה הכלכלית במגדל העמק.
השר ברקת הודה לראשי הרשויות על האירוח ולתעשיינים על השתתפותם בכנס ואמר: "בשבוע הראשון למלחמה תחקרתי את בעלי התפקידים, התאחדות התעשיינים, התאחדות הקבלנים ואת כל הנציגים הרשמיים במדינה על מנת לבחור במודל שהוכיח את עצמו כיעיל ביותר במשבר הקורונה ובמקומות אחרים בעולם".
ראש העיר מגדל העמק, אלי ברדה: "התעשיינים הם מלח הארץ וציונים. הם מנופי ומנועי הצמיחה של כלכלת ישראל. הממשלה צריכה לעבוד במסגרת אקו-סיסטם תוך שהיא מנטרלת את האגו-סיסטם. המלחמה היא משבר גדול ומשמעותי אבל היא גם הזדמנות שאפשר לצמוח ממנו. אם הממשלה תנקוט בצעדים נכונים ותדע להתייעל ולתעדף נכון, יהיה ניתן להיחלץ מהמצב ואף לצאת ממנו מחוזקים".

 

תלמידי ויצו ניר העמק בביקור מרתק בספרייה הלאומית

|

אליקים: משמחים את בנו של החטוף צחי עידן

|

ברוח התקופה: הרמת כוסית לחג הפסח במכללה הטכנולוגית נוף הגליל

|