כינרת: מציל איתר וסייע בחילוץ אישה בהריון ומשפחתה שנעדרו לאחר שסירתם התהפכה

כבוד לנישו: מציל חוף כורסי נישו דרוויש, איתר וסייע בחילוץ אישה בהריון, בעלה ושני ילדיהם הקטנים, שנעדרו באגם לאחר שסירתם התהפכה

מציל חוף כורסי נישו דרוויש לאחר חילוץ הנעדרים בכינרת. צילום: איגוד ערים כינרת(רואד ענתיר, )

בשבת האחרונה בשעות אחר הצוהריים, הזעיק קב"ט איגוד ערים כינרת אריק טל, את מנהלי החופים המזרחיים וארבעה מצילים על אופנועי ים מהחופים- דוגה, דוגית, כורסי וחלוקים, בעקבות טביעה של סירה, 300 מטרים מהחוף מול חוף סטאי, עליה שטו 11 איש לרבות ילדים, שנקלעו לסכנה.
המצילים סייעו לשיטור הימי, שעות רבות באיתור וחילוץ נוסעי הסירה שנמצאו במים, כאשר 4 מהם הוכרזו נעדרים עם סכנת חיים. החשש היה כי הגלים יגברו בשל הרוח העזה וכך גם הזרמים באגם, החושך ירד ולא ניתן יהיה למצוא את הנעדרים.
המציל הוותיק נישו דרוויש, כבר 7 שנים מציל בחוף כורסי ומכיר את הכינרת היטב, החליט על סמך הרוחות העזות והזרמים, לפנות עם אופנוע הים שלו לאזור חיפוש אחר בעומק האגם, רחוק מאזור טביעת הסירה. לאחר יותר משעה של חיפושים, בין גלים גבוהים וזרמים כבדים וממש לפני שהשמש שקעה, זיהה דרוויש יד קוראת לעזרה מתוך הגלים, וכך מצא את ארבעת הנעדרים, אב ואם בהריון מתקדם, ושני ילדים קטנים אחד בן שנתיים, ששהו במים מעל 4 שעות, מפוחדים וסובלים מקור וצמא. למזלם לבשו חליפות הצלה, מה שאפשר את הצלתם. עקב המשקל הכבד של הארבעה, הזעיק המציל דרוויש את השיטור הימי, ומד"א, שהעלו את הניצולים לספינה, וטופלו עם היפותרמיה קלה.

"עלינו על פיר של מנהרה שהתפוצץ. עפתי לצד השני של החדר"

|

מגדל העמק: ליאורה אדרי מונתה לתפקיד מנכ"לית העירייה

|