כינרת: יפתח החוף שהיה סגור לציבור מספר שנים

בשורות לנופשים בכינרת: לאחר שמספר שנים בהם היה חוף דגניה סגור, הוא יפתח לציבור בעונת הרחצה לאחר שיקום המקום על ידי חברת המים מקורות. צילום: שלום רנד(איגוד ערים כינרת)

בשורה לציבור המטיילים – לאחר מספר שנים בהם היה חוף דגניה סגור ומושבת, והוגדר על פי תקנות משרד הפנים כחוף אסור לרחצה, הוא יפתח לציבור הרחב.
מדובר ברצועת חוף בשטח של כשלושה דונם (תלוי ברום מפלס המים),
בה קו חוף שנפרש לאורך כ-75 מטרים.
החוף שהיה סגור לציבור עקב עבודות נרחבות שביצעה חברת המים הלאומית מקורות שכללו הקמת תשתית הולכה לצנרת מים תת-קרקעית, כחלק מפרויקט "קו כב"ש" לאספקת מים לממלכת ירדן.
עם סיומן של העבודות הוחלט לשקם את שטח החוף ולפתח אותו לרווחת הציבור. העבודות יבוצעו על ידי איגוד ערים כינרת, כאשר את המימון לקראת הפתיחה המחודשת הקציבה חברת המים מקורות. העבודות במקום צפויות להימשך עד כשלושה חודשים והן יתמקדו בפיתוח החוף ובעבודות נופיות שיכללו בין השאר פירוק והוצאת מטרדים מהמים, חישוף הקרקע ושיקומה.
לאחר שיסתיימו עבודות התשתית, ייבנו בחוף מסלעות, ישוקמו קירות, ותבנה טבעת שבילים, יוצבו ספסלי ותבוצע עבודת פיזור אדמה גננית ונטיעות, ויוצבו מעקות בטיחות ושילוט. החוף יונגש לאנשים עם מוגבלויות.
עידן גרינבאום, יו"ר איגוד ערים כינרת: "לאחר שנים של הזנחה ותקופה ארוכה בה החוף היה סגור, איגוד ערים כינרת מממש את תפקידו ויפתח רצועת חוף שקטה נוספת לטובת בילוי בכינרת לציבור הרחב. אני קורא לכל המבקרים בחופים לשמור הניקיון ועל המתקנים".
יואב דקל, מנהל מרחב צפון במקורות ברך על המהלך ואמר שעם סיום העבודות, הציבור יוכל ליהנות מהמתחם החדש לצרכי פנאי ונופש.

 

הלגיון הרומי חוזר לחיים במגידו

|

לאחר פרויקט שיקום והנגשה ב- 25 מיליון שקלים: קק״ל פתחה את נחל השופט למבקרים

|