כדורגל משפחתי: אבות ובנים משתפים פעולה במגרש

עיריית עפולה מציגה: תכנית ייחודית המאפשרת לקיים מפגש שבועי של אב ובנו, ומקדמת ביניהם קשרים רגשיים-חברתיים המבוססים על משחק הכדורגל. יוסי חזיזה, מנהל התכנית: "תורם לחיבור בין האבות לבנים, במיוחד במרתון החיים המודרניים שלנו"

רשת המרכזים הקהילתיים עפולה, בשיתוף החברה למתנ"סים, מחלקת הספורט העירונית, "עיר ללא אלימות" ותכנית שער שוויון החלו להפעיל מחדש את תכנית אבות ובנים

התכנית מאפשרת לקיים מפגש שבועי של אב ובנו, ומקדמת ביניהם קשרים רגשיים-חברתיים המבוססים על משחק הכדורגל. מתכונת המפגשים כוללת אימון שבועי של חברי הקבוצה וסדנא על המגרש, פעם בחודש, העוסקת בנושאים שונים, כגון: העצמה אבהית, דילמות משפחתיות, צמצום הפער הבין-דורי ועוד. לקבוצה מנחה קבוע המגיע לאימונים השבועיים ונפגש עם האבות והבנים ומלווה אותם גם במסגרת הסדנא ההורית.
חשיבות התכנית מתבטאת בכך שבאמצעות משחק הכדורגל, המשמש ככלי בפרויקט, נוצר ומתבסס חיבור רגשי-חברתי בין האבות והבנים בעולם החומרי-דיגיטלי של ימינו. "מצאנו לנכון לקדם את התכנית בשיתוף החברה מתנ"סים ואני צופה לה הצלחה גדולה", הדגיש יו"ר דירקטוריון רשת המרכזים הקהילתיים וחבר מועצת העיר עפולה גדעון פורת. "זאת תכנית מיוחדת מאוד אשר מתאימה לכל משפחה , אב ובן שרוצים להעצים את הקשר ולבלות זמן איכות יחד. כיום כבר פועלת קבוצה ראשונה, כאשר פעילות קבוצה נוספת עתידה לצאת לדרך בזמן הקרוב. אני מודה לשותפינו ולעושים במלאכה ומברך אותם על קיומה של פעילות רגשית-חברתית ובין דורית", סיכם פורת.

תכנית אבות ובנים פונה לכלל האוכלוסייה ומכוונת לילדים בגילאי בית-ספר יסודי בכיתות ה'-ו'. עם זאת, לאור רצונם של הורים הלוקחים חלק בתכנית, הוחלט לשלב בתכנית גם תלמידי כיתות ב'-ד'.

"בעיני, התכנית מעצימה מאוד ומאפשרת לחבר בין אבות ובנים. אני רוצה להודות ליוסי מימון מנהל הקבוצה שתורם מזמנו להצלחתה. בכל אימון אני מתרגש מחדש ורואה כמה זה תורם לחיבור בין האבות לבנים, במיוחד במרתון החיים המודרניים שלנו", סיכם יוסי חזיזה, מנהל התכנית ברשת המרכזים הקהילתיים.