"יש סביבנו ריח נוראי של גופות"

החל מראש השנה פועל להב משנה אורון דמרי מעפולה במקסיקו, יחד עם המשלחת הישראלית, במטרה לסייע לנעדרים ולנפגעי הרעש. היום, בראיון מיוחד ל"עמקניוז" הוא מספר: "כל רגע שחולף מפחית את הסיכוי למציאת נעדרים בעודם בחיים. התמיכה והדאגה מישראל חיממו לי וליתר חברי המשלחת את הלב"

להב משנה אורון דמרי מעפולה, קצין יחידת ״להבה״, היחידה המרכזית של הרשות הארצית לכבאות והצלה המשיך לכל אורך השבוע בפעילות למען נפגעי הרעש במקסיקו סיטי, בירת מקסיקו.
"לאחר יומיים ראשונים של עבודה בחמישה אתרים שונים, פעלנו בשני אתרים- בתללפאן ובאלברו אוברגון", סיפר היום דמרי מאחד האתרים בו הוא פועל במקסיקו סיטי, בירת מקסיקו, "אלו שני האתרים המרכזיים עם כמות הנעדרים הגבוהה ביותר ועם הסיכוי למציאת אזרחים בחיים. המרוץ כנגד הזמן נמשך כל העת בתחושה כי כל רגע שחולף מפחית את הסיכוי למציאת נעדרים בעודם בחיים. התמיכה והדאגה מישראל חיממו לי וליתר חברי המשלחת את הלב. זה עזר מאוד בעמידה אל מול המראות הקשים ושעות העבודה המפרכות.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


דמרי: "במרבית הימים שאנו פה אין שעות עבודה מוגדרות. מתחילים יום עבודה לפי איסוף מידע של החמ"ל אל מול הגורמים המקומיים ושילוב עם כוחות של איכון סלולרי ושאר אמצעים הנותנים אינדיקציה על מבנה מסוים בו יש לכודים בחיים או כאלה שלא שרדו. במהלך הפעילות נסענו לאתרים והתחלנו לבצע הערכת מצב, סקר סיכונים ואיסוף מידע. אחרי שהצגנו את עצמנו אל מול מפקד האתר התחלנו בפעולות לשם הגעה למקומות בהם זיהנו באמצעות מיכשור מיוחד סימנים להמצאות לכודים. העבודה סיזיפית מאוד ויש ריחות נוראים של גופות. האבק הרב ורעש הכלים הכבדים מקשים את העבודה וההמצאות על המבנים. בנוסף לכך ישנן רעידות משנה שמסכנות את יציבות המבנה – מה שמוביל לא פעם לקבלת התראה וריצה מהירה למקום מבטחים. מחמם את הלב לעזור ועוד כשיש פירגון ואהדה מהמקומיים ומישראל. אני חייב לציין שהמקסיקנים גילו הערכה רבה למשלחת שלנו", סיכם דמרי.⁠⁠⁠⁠

קבוצת נילית מכריזה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם קבוצת Shenma הסינית

|

"דמותו של רן תחסר לנו מאוד ביציע"

|

"ברזל, הזהב הטבעי": על אנמיה בתינוקות

|