ירקדו ב"שדות זרים": בוטל יום הסטודנט במכללת עמק יזרעאל

אכזבה לסטודנטים במכללת עמק יזרעאל. אגודת הסטודנטים במכללה החליטה לבטל את "ירוק בעמק", יום הסטודנט לאחר שלטענתם לא זכו לתמיכה מהנהלת המכללה. "גורמים פוליטיים בהנהלת המכללה מנסים לחבל באגודת הסטודנטים ובסטודנטים", אמרו השבוע באגודה. במכללה השיבו בתגובה: "עשינו ככל הניתן להוציא תכנית זו אל הפועל. צר לנו על שאיננו יכולים לתמוך בהפקה"

הסטודנטים הרבים במכללת עמק יזרעאל יאלצו גם השנה לנדוד למכללות ולאוניברסיטאות הפזורות ברחבי ישראל בכדי לחגוג את יום הסטודנט. לפני מספר ימים פרסמה אגודת הסטודנטים במכללה בראשות אריאל ברקוביץ פוסט בפייסבוק בו הודיעה על ביטול "ירוק בעמק", יום הסטודנט היזרעאלי המסורתי, האירוע לו ציפו הסטודנטים בכיליון עיניים ושלא ייערך זו השנה השלישית ברציפות.
בשנים עברו הפך האירוע משמעותי לסטודנטים במכללה, לסטודנטים מכל רחבי הצפון ולצעירים מכל אזור העמקים.

• "האגודה החליטה לא להיכנס לחובות"

"אחרי שעמלנו קשה מהרגע שנבחרנו – עלינו להכריז בעצב רב כי יום הסטודנט "ירוק בעמק" מבוטל", כתבו באגודה בפוסט והוסיפו: "לצערנו ישנם אנשים שמנסים לחבל ביום הסטודנט כדי להראות כוח ועוצמה פוליטית. המכללה החליטה שהיא מתנערת מיום הסטודנט ולא נותנת את התקציב והמקום אשר הבטיחה לאגודה…כיוון שהמכללה אינה תומכת כפי שהבטיחה ואנו כאגודה איננו רוצים לשפוך את כל כספכם על אירוע אחד ולגרום לחובות בעתיד להנהלת האגודות הבאות, החלטנו שבמקום אירוע אחד גדול אנחנו נחלק את הכסף שגייסנו עבור האירוע לאירועים קטנים שיערכו במועדים שונים", נכתב בפוסט.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


באגודת הסטודנטים במכללה אמרו השבוע כי בתום שביתת הסגל הזוטר במכללה ושביתת הסטודנטים לפני קצת יותר מחודש, נשיא המכללה פרופ' יצחק הרפז זימן את יו"ר האגודה- אריאל ברקוביץ' למשא ומתן. לדבריהם, בפגישה זו הוא הסכים לתקצב את האירוע.
"לאחר שקיבלנו אור ירוק להתחיל לעבוד, העסקנו מפיק ע"י משרד פרסום, עיצבנו גראפיקות והפעלנו אופרציות מסביב לאירוע, הודיע לנו נשיא המכללה, יומיים לפני ערב פסח כי המכללה חוזרת בה ולא מוכנה לתת את התקצוב שהובטח", אומרים באגודה, "המכללה הציעה שנחבור ליזם אך, מי ירצה להפיק אירוע בו אין רווחים צפויים.
האגודה, ניסתה להילחם במכללה. יו"ר האגודה נפגש עם הנשיא כדי להתעקש שיתן והוא סירב, ומפאת חוסר הזמן שנותר עד לתאריך האירוע (25.05) וכניסתנו לחופשת פסח, האגודה החליטה לא להיכנס לחובות ולקחת את הסיכון".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בתגובה רשמית של האגודה נכתב: "גורמים פוליטיים בתוך הנהלת המכללה מנסים לחבל באגודת הסטודנטים ובסטודנטים שלה כדי להראות כוח – מתוך רצון לפגוע במכללה ע"י משחק מלוכלך בפגיעה בסטודנטים".

• הנהלת המכללה: "תמחור האירוע כפי שהוגש לנו, איננו ריאלי ועלול לגרום להפסד של מאות אלפי שקלים"

מהנהלת המכללה נמסר בתגובה: "עשינו ככל הניתן להוציא תכנית זו אל הפועל. צר לנו על שאיננו יכולים לתמוך בהפקה מן הסוג שהוצעה על ידי המכללה. בניתוח מפוכח ומתוך גישה אוהדת שעשינו ובהם אנשי הכספים, לגבי שנים רבות של הפקת אירועי יום סטודנט במכללה, הגענו למסקנה שתמחור האירוע כפי שהוגש לנו, איננו ריאלי ועלול לגרום להפסד של מאות אלפי שקלים אותו תצטרך לשאת, בסופו של דבר, המכללה. מפיקים ואמרגנים אינם רוצים ליטול על עצמם את הפרויקט משום שאין לו התכנות כלכלית וברור להם שאך יפסידו כסף רב. מאליו מובן שאין המכללה רוצה להרוויח, אבל בוודאי איננה רוצה או יכולה ליטול על עצמה, בעת הזאת, הפסד משמעותי של מאות אלפי שקלים. אנו יודעים שצעירים שרוצים ללמוד אצלנו אינם קובעים את העדפתם למוסד הלימודים לפי מופע חד פעמי של אמן זה או אחר.
מאידך, אנו בהחלט מוכנים להושיט יד ולשתף פעולה עם האגודה לשם הפקת אירועים שונים,  מיוחדים ואף יצירתיים למען הסטודנטים.
ֻאנו באים לקראת הסטודנטים מתוך גישה אוהדת. לקראת השנים הבאות אני מציע לחשוב ביחד על מתכונת חדשה, יעילה ואטרקטיבית של פעילות סטודנטיאלית תרבותית ומאתגרת, בתמיכת ההנהלה, אותה יכולה האגודה להציע לסטודנטים במכללה".