יקנעם: הפקק התחבורתי בכניסה לעיר הוסר

בשורה לנוהגים דרך יקנעם וכביש 71- בעקבות לחצו של ראש העיר, ההגבלות על איסור כניסת משאיות לחיפה שגרמו לעומסים בעיר הוסרו. צילום מיקי שמעוני

ראשיתו של סיפור עומסי התנועה ביקנעם ובכביש 71 החל לאחר שעיריית חיפה הציבה תמרורים האוסרים על כניסת משאיות לשטח העיר בשעות עומסי תנועה בבוקר ואחה"צ והערב. איסור זה גרם לכך שלנהגי המשאיות שנסעו דרומה או צפונה, לא נותרה כל ברירה, והם נאלצו לעבור בנסיעתם דרך יקנעם וכביש 70, ובנוסף השילוב של העבודות המתבצעות בימים אלה לבניית המשכו של כביש 6,  סתמו למעשה את הכביש ויצרו פקקים גדולים.
במכתב שכתב אלפסי לשר התחבורה כץ, התריע בפניו על כך שהמצב הנוכחי הוא בלתי נסבל ומהווה סיוט אחד גדול מתמשך שמציב את תושבי יקנעם כבני ערובה של עיריית חיפה, כך שבעקבות החלטתה  השערורייתית אלפי נהגים תקועים בפקקים. עוד איים אלפסי שיאסור גם הוא כניסת משאיות לעיר בבוקר ואחה"צ, מהשעה 06:30 בבוקר ועד 09:30, וכן בין השעות 16:00 ועד 19:00 שינו בעיריית חיפה את החלטתם.
אלפסי: "אני מברך שפנייתי למשרד התחבורה ולנתיבי ישראל נפלה על אוזניים קשובות ועיריית חיפה הסירה את האיסור למעבר משאיות בשעות הבוקר ואחה"צ בתחומה. אין שום היגיון שמשאיות שצריכות להגיע לצפונה, למרכזה או לדרומה של המדינה יעברו רק דרך יקנעם וייצרו עומסים כבדים ובלתי נסבלים."