ינסו ל"עקוץ": שלושה צעירים מהעמק ישתתפו באולימפיאדה הבינ"ל לדבוראים

חופש גדול? תלוי את מי שואלים. התאומים דביר ועופר בן זאב (14) ממושב שדמות דבורה ודניאל ספרני (12) מקיבוץ עין דור ייצגו את ישראל באולימפיאדה הבינלאומית לדבוראים צעירים. צילום: דבורת התבור ומועצת הדבש

תופעת היעלמות הדבורים בעולם, ועידוד דור שני ושלישי להצטרף לענפי החקלאות השונים, הביא את ארגון הדבוראים העולמי, לייסד אולימפיאדה בינלאומית לדבוראים צעירים.
שלושת הדבוראים הצעירים שנבחרו על ידי מועצת הדבש לייצג את ישראל הם- התאומים עופר ודביר בן זאב (14) ממושב שדמות דבורה, בנים למשפחת דבוראים וחקלאים וותיקה ודניאל ספרני (12) מקיבוץ עין דור, חובב דבורים. כאשר נהנים בני הנוער בישראל מחופשת הקיץ, השלושה עסוקים באימונים לקראת האולימפיאדה שתפתח ב- 6.7 בלונדון.
דביר ועופר בן זאב, תאומים זהים, דור חמישי למשפחת דבוראים, משפחת בן זאב, ממקימי מושב שדמות דבורה בחומה ומגדל, סבם וסבתם מלכה ויגאל בן זאב, מקימי מכוורת 'דבורת התבור' ומרכז המבקרים.


למרות תכנית האימונים האינטנסיבית שלו כספורטאי טריאתלון הכוללת שחייה, ריצה ורכיבה על אופנים, דניאל (תלמיד כיתה ז') מוצא את הזמן להתנדב בשעות הפנאי במכוורת דבורת התבור


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


דביר ועופר (תלמידי כיתה ט') גדלו כל חייהם במחיצת המכוורת והדבורים, כבר מגיל צעיר הם סייעו בעבודה ואף לקחו אחריות על 'הכוורות שלהם' בהן טפחו דבורים. התאומים המקסימים משלבים בין לימודיהם, תחביביהם ועזרה בעבודת המכוורת. דביר רוכב על סוסים ומתחרה בתחרויות cowboy extreme, ועופר הוא קפטן קבוצת הכדורגל שבה הוא משחק.

• מצליחים לשלב עבודה בכוורות וטיפול בדבורים"

דניאל, דור רביעי למשפחת ספרני ממייסדות קיבוץ עין דור, נולד עם אהבה וחיבור חזק לטבע. נחשף לעולמן של הדבורים בעקבות עבודת חקר שנדרש לעשות בבית הספר ומשם הלכה והתפתחה התעניינותו. למרות תכנית האימונים האינטנסיבית שלו כספורטאי טריאתלון הכוללת שחייה, ריצה ורכיבה על אופנים, דניאל (תלמיד כיתה ז') מוצא את הזמן להתנדב בשעות הפנאי במכוורת דבורת התבור, עם חבריו דביר ועופר בן זאב, ומפגין חוש טבעי בעבודתו עם הדבורים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


שלושת הדבוראים, נבחרו לייצג את ישראל באולימפיאדה הבינלאומית על ידי מועצת הדבש, עקב מעורבותם הפעילה בגידול הדבורים בשגרת היום יום, בין המבחנים, הבגרויות, החוגים ושיעורי הבית, הם מצליחים לשלב עבודה בכוורות וטיפול בדבורים.
באולימפיאדה יפגשו הדבוראים עם בני נוער דבוראים- מגרמניה, אירלנד, איטליה, לטביה, ליטא, הולנד, רוסיה ועוד, שם יבחנו ביכולותיהם המקצועיות בגידול דבורים במספר קטגוריות: עבודת הכוורת, ידע בתחום, התמודדות עם הטיפול בהם, מיומנויות שימוש בכלי העבודה של הדבוראים וכמובן טעימות דבש.
אולימפיאדת הדבוראים הצעירים הבינלאומית מקבלת משמעות במיוחד בשנים האחרונות- בהן קיימת תופעה קשה ביותר, בכלל ענף הדבורים בעולם, של העלמות שליש מאוכלוסיית הדבורים! שכן, דבורת הדבש הינה המאביקה הבלעדית בחקלאות, האחראית להאבקת 80% מסך הגידולים החקלאיים בעולם. בלעדיה, לא תישאר חקלאות ולא יהיה מזון בעולם.

שובר את המסך בעמק: פרס "כד החלב" יוענק השנה לאיש התקשורת דני קושמרו

|

השמיים הם לא הגבול: תוכניות הילדים של שחקים

|

"אני יודעת לחבר. זה מה שאני עושה 30 שנה בכל התפקידים שביצעתי"

|