יחזקאל סקוורר: "יש לי חיבור מיוחד עם אריאל בית הלחמי"

אחרי כמה שנים שבהן הוא היה על תקן שחקן משלים, יחזקאל סקוורר הפך העונה לשחקן דומיננטי בגלבוע/גליל. "יש לנו קבוצה מגובשת ונטולת אגו. התחברתי לאנשים ולמקום. מקבל הרבה ביטחון מהמאמן", אומר הרכז יחזקאל סקוורר, שבמחזור האחרון קלע שיא קריירה של 21 נק'

 

"אין ספק שיחזקאל הוא הפתעה נעימה. ידענו שיש בו הרבה פוטנציאל אבל לא חשבנו לרגע שהוא יהפוך להיות שחקן כל כך דומיננטי בקבוצה. הוא התאקלם די מהר והפך ליקיר האוהדים". בגלבוע/גליל מופתעים מאוד מהיכולת המצוינת של הרכז יחזקאל סקוורר, שמאז פתיחת העונה נמצא בקו עלייה ובמשחק האחרון מול ראשון לציון קלע שיא קריירה של 21 נקודות.

סקוורר (27, 1.80) עבר קילומטראז' לא קטן בליגה הבכירה. הוא שיחק בין היתר בחולון, אילת, הפועל ת"א ונס ציונה, איתה ירד לליגת המשנה בעונה שעברה. בכל הקבוצות האלה יחזקאל היה על תקן שחקן משלים, כזה שעולה מהספסל ומנסה להילחם על המקום שלו. אלא שעכשיו, בגלבוע/גליל-הרכז מקבל את מלוא הקרדיט, והוא לא מאכזב לרגע. עד כה הוא מפגין לא רק מנהיגות יוצאת מן הכלל על הפרקט אלא גם מספק מספרים שאף אחד לא ציפה לראות ממנו: ממוצע נקודות של 12.8 למשחק.

• "כל השחקנים באותו ראש" 

בראיון קצר ל"עמקניוז" הסביר השבוע הרכז המוכשר את פתיחת העונה המפתיעה של קבוצתו. "בקיץ, כשישבתי עם אריאל, הוא אמר לי בדיוק מה הסגנון שהקבוצה הזו מכוונת אליו", הוא אומר, "לדעתי, בקבוצה עשו בחירה נכונה של שחקנים, הן בזרים והן בישראלים. דאגו שכולם יהיו באותו ראש. בלי אגו, בלי מעמדות. פשוט כולם באים להילחם. ש לנו קבוצה מלוכדת וקשוחה שמשחקת עם המול התלהבות".

•  כולם סימנו אתכם כמעומדים לירידה?

"הרבה אנשים לא ספרו אותנו ואף סימנו אותנו כמועמדים לירידה. אבל אני מזכיר לכולם שבעונה שעברה גם סימנו את נהריה כמועמדת בולטת לירידה ובסופו של דבר נהריה סיימה את העונה הסדירה במקום הרביעי".

בפן האישי פתחת את העונה בצורה חלומית?

"אני מרגיש נוח בקבוצה. התחברתי לאנשים ולמקום. אריאל נותן לי המון ביטחון ואני מנסה להחזיר לו על הפרקט. המטרה שלי זה לדחוף את הקבוצה קדימה ופחות להסתכל על הנתונים הסטטיסטים שלי".

•  חיבור נהדר עם המאמן

על מערכת היחסים עם המאמן בית הלחמי, הוסיף סקוור: "יש לי חיבור מיוחד עם אריאל. בקבוצות האחרות לא באמת דרשו ממני כי תמיד הייתי ליד מישהו. בגלבוע שגליל, למשל, אין שחקנים משלימים. אריאל דורש ומצפה מכולם אותו דבר. השחקנים פה דוחפים אחד את השני להצלחה. באופן אישי אריאל הפתיע אותי ברמות. הוא השתנה מאוד ביחס ובגישה לשחקנים. אריאל העיד על עצמו שהוא עבר שינוי כמאמן וכאדם מהרגע שהגיע לפה"