בא אביב: המקומות הכי יפים בעמק שעוד לא הכרתם

העונה היפה בשנה כבר איתנו והיא מביאה איתה פריחה נפלאה וססגונית, מעיינות מלאים ומסלולים מרהיבים. רגע לפני שאתם מחביאים את האפיקומן, הבלוגרית חן יוסף ממושב גדעונה, בחרה עבורנו כמה פנינות טבע אמיתיות ורטובות, ממש פה באזור העמקים. כמה דקות נסיעה ואתם שם. רק תבחרו. צילום: חן יוסף

"המטרה שלי להגיע לכמה שיותר אנשים", חן יוסף

עונת האביב גורמת לנו מדי שנה להתאהב בישראל מחדש. הזרימות בנחלים, המעיינות הצלולים, הפריחות הצבעוניות והמרבדים הירוקים הפתוחים, מזכירים לנו שזה העיתוי המושלם לצאת ולטייל (ושלא תחשבו להישאר בבית).
מתלבטים לאן לנווט את הוייז? הבלוגרית חן יוסף ממושב גדעונה התגייסה עבורכם למשימה. אז קבלו כמה אופציות עם הפרטים המלאים.


"האגם הנעלם במגידו נכון לימים אלו מלא במים. ניתן לרחוץ בו אך לא חייב, אפשר גם להגיע לראות, לעשות פיקניק באזור או לשלב עם טיול במסלול קליל בתל מגידו"


נחל תבור. צילום: חן יוסף
נחל תבור

• נחל תבור: להרגיש מעבר לים

הגבעות הירוקות של נחל תבור הן הנוף הכי חו״ל בישראל בעונת האביב. המוני אנשים מגיעים לפקוד את שמורת הטבע היפיפייה והצבעונית. אז מה תמצאו כאן? רכסים ירוקים ופריחות שונות המשתנות בהתאם לזמן הגעתכם לשמורה, וכל זה במרחק של כ-20 דקות. הליכה מישורית וקלילה.
בוויז: נחל תבור שמורת טבע.
תחנו בחניות הראשונות ותתחילו לצעוד בתחילת המסלול על פי סימון שביל אדום. בפניה הראשונה תפנו שמאלה עם השילוט לכיוון ״מצפה אורן ליפשיץ״.
למיטיבי לכת יש מסלול שלם בשמורה לצד הנחל, מדובר במסלול מעגלי באורך של כ-8 ק״מ שייקח לכם משהו כמו 3.5 שעות לפי סימוני השביל הבאים: אדום-כחול-ירוק-אדום. הכניסה לשמורה היא ללא עלות, המקום אינו נגיש.


"בעמק המעיינות אני ממליצה לכם ללכת למקומות הפחות מוכרים והיותר פראיים: עין נזם ועין אבוקה. בשני המקומות הללו תמצאו נחל רחב מוקף בצמחייה פראית והרבה פחות אנשים"

עין קאזן. צילום: חן יוסף
עין קאזאן

• פיקניק מרענן בעין קאזאן

במידה וסיימתם את מסלול ההליכה ומתחשק לכם טבילה קטנה או סתם מקום מוצל ומסודר במיוחד לפיקניק אז כדאי שתעברו גם בעין קאזאן- בריכה רדודה ומטופחת, עם מים נקיים לרחצה, אותה מנקים ומטפחים בקביעות תושבי המקום וזה מקום מושלם להתרעננות של אחרי טיול.
וויז: עין קאזאן

האגם הנסתר במגידו. צילום: חן יוסף
האגם הנסתר במגידו

• האגם הנסתר במגידו

את ההמלצה הבאה בטח לא הכרתם: מדובר באגם עונתי המתמלא בעונת הגשמים ומתייבש כשהקיץ מתקרב. האגם נכון לימים אלו מלא במים, ניתן לרחוץ בו אך לא חייב, אפשר גם להגיע לראות, לעשות פיקניק באזור או לשלב עם טיול במסלול קליל בתל מגידו שגם הוא ירוק ופורח כעת (השמורה בתשלום)
חשוב שתדעו- האגם עמוק והכניסה אליו לא הכי נוחה, המים נקיים אך לא נערכים שם בדיקות לזיהום. הקרקעית בוצית כך שמומלץ להגיע עם סנדלים.
המלצה שלנו- מזרון ים או אבוב ישדרגו את החוויה שלכם. ההגעה לשם כרוכה בנסיעה בדרך עפר המתאימה לכל רכב.
בוויז: גן לאומי תל מגידו- לא לפנות לשמורה. ממש מול הפניה לשמורה תראו דרך עפר מצד ימין, היכנסו לדרך עפר והמשיכו עם העיקול שמאלה. לאחר שפניתם הפעילו את הוויז שיביא אתכם עד לאגם עצמו: ״עין דביר״ (כביש פנימי מגידו).

עין אבוקה בעמק המעיינות. צילום: חן יוסף
עין אבוקה בעמק המעיינות

• 'וייב' רגוע בעמק המעיינות

בזמן שכולם פוקדים את עמק המעיינות ומגיעים לאתרים היותר מוכרים ואטרקטיביים כמו: פארק המעיינות, עין מודע, הסחנה וכדו׳, אני דווקא ממליצה לכם ללכת למקומות הפחות מוכרים והיותר פראיים שיש בעמק היפהפה הזה: עין נזם ועין אבוקה. בשני המקומות הללו תמצאו נחל רחב מוקף בצמחייה פראית והרבה פחות אנשים.
לשני המקומות קל להגיע ולא תצטרכו ללכת יותר מכמה צעדים בשביל להגיע אל הנחל.
חשוב לדעת: בעין נזם ועין אבוקה המים דיי עמוקים אז במידה ואתם מגיעים עם הקטנטנים הצטיידו בהתאם עם מצופים, מזרונים, גלגלי ים וכל מה שצריך.
בוויז: עין נזם או עין אבוקה.

• מי אני?

חן יוסף- בלוגרית ויוצרת תוכן בתחום הטיולים והתיירות. הגעתי לתחום לגמרי במקרה, בעודי מורה בחטיבה והתיכון באזור התחלתי לשתף בעמוד האינסטגרם הפרטי שלי תמונות מטיולים שונים בארץ, עם בוא הקורונה נרשמה התעניינות לגבי טיולים בארץ וכך החלטתי לפתוח דף המיועד להמלצות לטיולים. כשראיתי את ההתעניינות התחלתי לתפעל את העמוד יותר ויותר ובהמשך גם לקבל הצעות ליצירת תוכן עבור עסקים שונים בתחום התיירות וממוקדי תיירות שונים בארץ. היום אני כבר לא עוסקת בהוראה וחינוך ועובדת בעולמות הדיגיטל, כתיבת תוכן, צילום ועריכה. מדובר בעבודה מכל מקום כמו שחלמתי ואני מקווה להמשיך, להתפתח ולגדול עוד בפלטפורמות השונות, במטרה להגיע לכמה שיותר אנשים שמחפשים לטייל ולהנגיש להם את התכנים בצורה הטובה ביותר.

 

הלגיון הרומי חוזר לחיים במגידו

|

לאחר פרויקט שיקום והנגשה ב- 25 מיליון שקלים: קק״ל פתחה את נחל השופט למבקרים

|