"יהונתן רצה לטרוף את העולם וברגע אחד חייו נגדעו"

יהונתן תורג'מן, צעיר בן 24 ממושב אדירים בגלבוע נהרג בתאונת אופנוע טראגית ביום שישי האחרון, בשדות עמק יזרעאל. הוריו, בני משפחתו וחבריו התקשו השבוע להתמודד עם הצער והאובדן. "תמיד נזכור את החיוך הכובש של יהונתן, את הנתינה ללא תנאים שלו, את זיו ומאור פניו", אמר בכאב אביו ראובן. צילום: אלבום משפחתי

הלם, תדהמה ועצב רב אחזו השבוע את תושבי המושב השלו אדירים בגלבוע, עם דבר מותו הטראגי של הצעיר יהונתן תורג'מן – באסון שהתרחש ביום שישי האחרון – בעת שרכב על אופנוע בשדות עמק יזרעאל.
פאראמדיק מד"א סוהייב מחאג'נה סיפר: ״כשהגענו לזירת התאונה ראינו אופנוע שטח ובסמוך שכב הצעיר מחוסר הכרה עם חבלה רב מערכתית קשה. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה ובהמשך פינינו אותו לבית חולים תוך פעולות החייאה, שם נקבע מותו."

• "יהונתן היה מואר"

האובדן הותיר את בני משפחת תורג'מן – ההורים ליאת וראבון והאחים נעה, גד, נדב ותמר שבורים וכאובי לב. "איבדתי מלאך", סיפרה האם ליאת, "יהונתן היה ילד שכל הורה היה מייחל ומתפלל שיהיה לו. קשה לי בכלל לדבר על ילד כזה בלשון עבר, ילד שיודע להתחבר לאדם בן 70 ובאותה מידה לנערים וצעירים בני גילו. הוא כיבד את כולם, תמיד היה עוזר לכל דורש והנתינה הייתה בעבורו ערך עליון. תמיד סבבו אותו חברים ואנשים וזה לא משנה בכלל איפה הוא היה נמצא".
את לימודיו התיכוניים עשה יהונתן, 24, בכפר הנוער ויצו ניר העמק. מנכ"לית הכפר אסתי כהן סיפרה השבוע כי מותו היא אובדן אמיתי, "זו בשורה עצובה מאין כמוהה עבורנו, טרגדיה קשה", אמרה אסתי כהן, "יהונתן למד אצלנו ובהמשך הצטרפו לכפר גם שניים מאחיו שאף הם סיימו את לימודיהם. הכאב הוא גדול וקשה מנשוא. בכוונתנו לתמוך ולחזק את המשפחה", סיכמה.
ליאת האם הוסיפה וסיפרה על השתלשלות האירועים ביום שישי, בעת שקיבלה את הבשורה הקשה מכל לכל הורה באשר הוא: "הייתי עסוקה בקבלת אורחים למתחם הצימרים שלנו בזמן שעדכנו את הילד שלי ובעלי שיהונתן עשה תאונה עם האופנוע. הגענו מיד ובתוך זמן קצר הבנתי שמשהו נורא ארע ליהונתן. היה לי קשה ובלתי אפשרי לשמוע ולעכל את זה. לאורך כל חייו יהונתן היה קרוב וצמוד אלינו, ולפתע חייו נגדעו. אני לא מעכלת שהוא כבר לא יקרא לי יותר מותק, שלא נשמע אותו שר שירים עם המון חיוביות ואנרגיות בלתי פוסקות. הוא היה עבורי הרבה יותר מילד. התייעצתי איתו בכל דבר, זכינו כמשפחה לתמיכה ממנו בכל בעיה וצורך והכל בחן ובנועם. אני לא זוכרת אותו מעולם עצוב, הוא פשוט לקח הכל בפרופורציות ורצה לטרוף את העולם ולהצליח והוא באמת הצליח. יהונתן היה מנהיג, דמות דומיננטית בכל מקום בו הוא נכח, פשוט הייתה לו הילה והוא היה מואר".

• "יש פה מושב שלם שנמצא בהלם מוחלט"

בעת האחרונה עסק יהונתן בתחום עבודות העפר ובני משפחתו ציינו כי אמינותו והכבוד שרחש לזולת, סייעו לו לקדם את העסק שלו: "מילה של יהונתן הייתה מילה ורבים מספרים לנו שהם סמכו עליו בעיניים עצומות, צעירים ומבוגרים כאחד. לכולם הוא היה מעניק יחס שווה וכבוד. הוא אהב את האופנוע אבל זה לא היה מרכז חייו. כן היה חשוב לו להתפתח, לקדם את העבודה שלו ובמקביל להינות מכל מה שיש לחיים האלה להציע. הוא גם היה אמביציוזי ושאפתן, לא פחות מעילוי. קיבלתי את יהונתן מתנה ל-24 שנים והחזרתי מלאך לבורא עולם. אנחנו אנשים מאמינים ואני מודה לקב"ה שנתן לי לגדל מלאך מלא חמלה שכמוהו, ילד עם אמונה, יכולת הבנה, הכלה וחיבור יוצא דופן לאנשים. כמות החברים והאנשים שליוו אותו בדרכו האחרונה ומגיעים לנחם אותנו רק מחזקת ומחדדת כמה הוא היה משמעותי בעבור רבים", סיכמה האם.

יהונתן תורג'מן ז"ל. צילום: אלבום משפחי
"יהונתן היה אהוב בכל מקום": יהונתן תורג'מן ז"ל

אביו של יהונתן, ראובן, סיפר אף הוא על האובדן הכבד שהותיר מותו הפתאומי של בנו: "זה הדבר הנורא מכל, שהורים נאלצים לקבור את בנם. יש פה מושב שלם שנמצא בהלם מוחלט בעקבות מותו של יהונתן, וכך גם כל האזור הסובב אותנו. אני לא יודע איך נוכל עתה להתמודד עם המוות הזה, אבל אני כן בטוח שתמיד נזכור את החיוך הכובש של יהונתן, את הנתינה ללא תנאים שלו, את זיו ומאור פניו. חשוב לי להעביר מכאן מסר לאנשים: תאהבו אחד את השני, תתמקדו בטוב ולא ברע, ותחנכו לערכיות וכיבוד אב ואם. כל אלה היו ערכים שהיו נר לרגליו של יהונתן וככה נזכור אותו. כילד מדהים שעשה טוב בכל מקום".

• "נזכור את יהונתן לעד"

גם אחיו של יהונתן, עדיין לא מעכלים שאחיהם הבכור לא יהיה לצדם בעתיד. "יהונתן היה אהוב בכל מקום", סיפר אחיו הצעיר נדב, "כולם הכירו אותו ושמחו לראותו בכל הזדמנות. לכל מקום שהייתי הולך היו מזהים אותי בתור אח של יהונתן והיו עושים לי כבוד בדיוק כמו שהוא תמיד היה עושה לכולם. כשהוא היה רואה אותי מחוץ לבית תמיד הוא היה שואל האם הכל בסדר, אם אני צריך משהו, כסף, איך אני חוזר הביתה ותמיד באכפתיות ובנועם. המצב הזה לא פשוט כלל וכלל עבורנו. אנחנו האחים, ההורים וכל המשפחה מקווים שהוא יהיה מליץ יושר עלינו. אנחנו לנצח נזכור אותו ותמיד נשתדל לעלות את הנשמה שלו עם תפילות וברכות לעילוי נשמתו".
תמיר עמר, מזכיר מושב אדירים וחברי המושב נרתמו השבוע לחזק את המשפחה בימי השבעה. "מותו של יהונתן הוא אבדה וטרגדיה למשפחת תורג'מן ולכל קהילת מושב אדירים", אמר עמר, "מדובר במשפחה מיוחדת שגידלה ילד לתפארת, ילד עם ערכים שמבוססים על כבוד, אהבת הזולת, אכפתיות וערביות הדדית. כל המושב מכיר את יהונתן כדמות מרכזית, נעימה, צעיר אכפתי שהיה אהוב בכל בית. אני יכול להוסיף שהאסון הזה גרם לצער רב בכל הקהילות הסובבות אותנו ובין היתר במושבים ברק, דבורה, חבר ומקומות נוספים. כולם רוצים לחזק ולסייע למשפחה, בעיקר בשל ההכרות שלהם עם יהונתן והרצון לספר בשבחו. אין ספק שזו בשורה איומה ואנו נתמוך במשפחה בשעתה הקשה מכל", סיכם.
יהונתן תורג'מן נקבר ביום שבת בבית העלמין במושב חבר במוצ"ש. רבים ליוו אותו בדרכו האחרונה. יהי זכרו ברוך.

"עלינו על פיר של מנהרה שהתפוצץ. עפתי לצד השני של החדר"

|