טור אישי/נדב מעוז: יש משהו קסום בליגה א'

נדב מעוז מתכונן לפתיחת העונה בליגה א': "אז נכון שהורגלנו בערוצי הטלוויזיה השונים לצפות בברצלונה ויובנטוס, אבל לפחות פעם בשבוע, תנו לשמוע על צמד של אבי מלכה, על 1,500 אוהדים בטירוף בבית שאן ואפילו על משחק שבוטל בגלל שלוליות. כי בניגוד למלאכותיות האירופית, כל זה שייך לנו, היישר מהפריפריה"

 

בשעה טובה ומוצלחת סוף סוף היא חוזרת. הליגה השלישית שאמנם מוגדרת כחובבנית, נלקחת כאן אצלנו בשיא הרצינות. בין אם זה כר הדשא השכונתי בצור שלום למגרש הפסטורלי בחבל התענך, משהו קסום בניחוח של פעם משאיר טעם של עוד.

אז נכון שהורגלנו בערוצי הטלוויזיה השונים לצפות בברצלונה, יובנטוס ובאיירן מינכן שמציגות כדורגל מעולם אחר. אבל לפחות פעם בשבוע אחר הצהריים, תנו לשמוע על צמד של אבי מלכה, על 1,500 אוהדים בטירוף באצטדיון בבית שאן ואפילו על משחק שבוטל בגלל שלוליות. כי בניגוד למלאכותיות האירופית, כל זה שייך לנו, 'מייד אין-יזראל', היישר מהפריפריה. ואותנטיות היא ללא ספק שם המשחק. כאן הסתיימו האמירות הרומנטיות.

• גלבוע: מחפשים מקום טוב באמצע

בגזרה המקצועית אין יותר מדי ציפיות מנציגות האזור ואולי עדיף שכך. באסי גלבוע שכחו מזמן את העונה החלומית ב-2011/2012 שהסתיימה במקום הראשון, אך במפח נפש והישארות בליגה א'. מאז ועד היום הקבוצה שאולי הבינה את מקומה הטבעי, מציבה סגל שחקנים סביר במטרה לתפוס מקום טוב באמצע בעמדה להפתיע.

עם עזיבתו של אבי דנן מונה איתן טייב למאמן הקבוצה. תפקידו יהיה להוביל חבורה צעירה אך מוכשרת. עם מספר שחקנים שרוצים לעשות שנת פריצה ולהתקדם ללאומית, כל הצדדים יכולים להרוויח.

• ההפתעה של מגדל העמק: צחי אליחן

בעוד בתענכים השם הבולט נמצא על הקווים, במגדל העמק עשו מהלך מפתיע עם צירוף מפתיע בסגל. צחי אליחן, עד לא מזמן שחקנה של בני סכנין בליגת העל, הפך בן רגע לאחד השמות הנוצצים בליגה. יהיה מעניין לראות כיצד יצליח להשתלב במגרשים שכל קשר בינם לבין סמי עופר, המושבה ואפילו דוחא מקרי בהחלט. מי שינסו לעזור לו להתאקלם הם אופק מלול, עמי גילברט ורם סופר שיהיו חייבים להשתלט על מרכז השדה. אם זה יקרה מגדל העמק עשויה להיות הפתעה נעימה. במידה ולא, כל מקום מעל הקו האדום יתקבל בברכה.

• בית שאן: פחות מפלייאוף עליון-אכזבה

ואם בכל זאת רוצים נימה של אופטימיות זה יכול להגיע רק מכיוון הפועל בית שאן. אמנם השנה תהיה תחרות על התואר של הקהל הטוב בליגה מול מ.ס. רובי שפירא, אבל במועדון מוכנים להפסיד בקטגוריה הזו בתמורה לעלייה. שנים ארוכות האוהדים מחכים לקאמבק שישיב אותם לבמה המרכזית של הכדורגל וראשי הקבוצה מאמינים שמוריס אוזן הוא האיש הנכון למשימה. עם זיסקינד בשער, אלישע בקישור ואלקנתי בשפיץ פחות ממקום בפלייאוף העליון שווה אכזבה. כרטיס לטופ 5 והשמיים הם הגבול.