טוויסט בעלילה: קנטור הוציא צו זמני כחושף שחיתויות

מהנדס העיר עפולה היה אמור לעבור היום שימוע לפני פיטורים בפני מועצת העיר עפולה, אבל החליט לפנות להגנת מבקר המדינה וזה העניק לו צו הגנה זמני. עו״ד זרייק: ״המבקר עצר את הטירוף של עירית עפולה״. מירון: ״רק טובת העיר לנגד עיניי״.
בעירייה מתכוונים להעביר למבקר המדינה את כל המסמכים הנדרשים ולהציג את עמדתם בסוגיית השימוע והפיטורים

מועצת העיר עפולה הייתה אמורה להתכנס היום בערב לישיבה שבה היה אמור להיערך שימוע למהנדס העיר בתריסר השנים האחרונות ישראל קנטור. אולם, בצעד מפתיע, החליטו קנטור ובא כוחו עורך הדין ד"ר לואי זרייק לפנות למבקר המדינה ובעקבות הפנייה הם קיבלו צו זמני שמעניק למהנדס סטטוס של חושף שחיתויות וכך נמנעת האפשרות לפטרו, או לנקוט כנגדו בסנקציה כזו או אחרת.


ראש העיר יצחק מירון נחוש בהחלטתו להשלים את מהלך הפיטורים והחלפת המהנדס. כמו כן הוא הדגיש כי הוא לא מופתע כלל וכלל מהמהלך של קנטור ובא כוחו.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"היום קיבלנו אישרור לאותה עמדה שהייתה מאז שראש העירייה התחיל בהליך כנגד מרשי מר ישראל קנטור כאשר מבקר המדינה השתכנע לתת צו הגנה ולעצור את הטירוף של עיריית עפולה שלא יודעת מעצורים כנגד מרשי", אומר עו"ד זרייק, "העירייה ניסתה לעשות מחטף של ישיבת זבנג בהתחלה ובלמנו אותה. בהמשך דרשנו את מלוא הזכויות של מרשי, עמדנו על דחיית מועד השימוע, על קבלת החומר וביטלנו הכוונה להוציא את מרשי לחופשה מיידית. עתה מבקר המדינה חתך ונתן צו הגנה שאסר על העירייה לנקוט בשום סנקציה כנגד מרשי, אפילו לא הוצאה לחופשה. בכך יש אמירה מפורשת ויש כשלון קולוסלי של שיטה קלוקלת, שיטת חיסול שומרי הסף של העירייה".

ישראל קנטור עם מירון
ראש העיר יצחק מירון עם מהנדס העיר קנטור שפוטר בימים אחרים

בראיון לרדיו קול רגע רגע נשמע ראש העיר יצחק מירון נחוש בהחלטתו להשלים את מהלך הפיטורים והחלפת המהנדס. כמו כן הוא הדגיש כי הוא לא מופתע כלל וכלל מהמהלך של קנטור ובא כוחו. מירון הוסיף כי לנגד עיניו עומדת מטרה מרכזית והיא קידום העיר וכן כי הוא היה שמח להיפרד מקנטור בדרך אחרת, לאחר שלא ניתן היה יותר להמשיך במערכת היחסים המקצועית בינהם.
בעירייה מתכוונים להעביר למבקר המדינה את כל המסמכים הנדרשים ולהציג את עמדתם בסוגיית השימוע והפיטורים.
כזכור, הסאגה החלה לפני כשבוע וחצי, עם ההחלטה של מירון לפטר את קנטור, לטענתו, בעקבות אי קידום פרוייקטים שעל הפרק, אי עמידה ביעדים ונושאים נוספים שלטענת מירון לא התקדמו והובילו לקבלת ההחלטה.