חשיפה ראשונה: כך ייראה מתחם ה"תחנה עפולה"

בימים אלה מוציאה החברה הכלכלית בעפולה מכרז להפעלה וניהול של שטחי מסחר במתחם התיירות המסקרן שזכה לשם "התחנה עפולה". במקביל נחשפה הדמיה ראשונית של המתחם שצפוי להיות מושק באירוע יוקרתי בעוד כ-5 חודשים לערך. ביום ראשון הקרוב צפוי להיערך סיור למתעניינים בניהול עסק במתחם

החברה הכלכלית לפיתוח עפולה מוציאה בימים אלה מכרז להפעלה וניהול שטחי מסחר במיזם התיירותי "התחנה עפולה", המתחם המסקרן שצפוי להיות מושלם ככל הנראה בעוד כשלושה ארבעה עד ארבעה חודשים. לקראת חגי תשרי צפויה להיערך השקתו של המתחם באירוע גדול. במתחם שמוקם במרכז העיר, בתקצוב של כ-32 מיליון שקלים, על מתחם תחנת רכבת העמק ההיסטורית מבוצעים עבודות שימור ושיחזור של המבנים ההיסטוריים.

• עבר, הווה, עתיד: חנויות בוטיק, בתי קפה ומסעדות לצד מבנים עתיקים ששומרו

במתחם שלושה מבנים עתיקים שעברו תהליך שימור, שני מבני התחנה עצמה ומגדל מים, כשעל קירות המבנים שמרו אף את הגרפיטי על הקיר וכתובות שכתבו חיילי המנדט הבריטי. כמו כן שומרו חדרים מוסלקים שהתגלו מתחת לפני האדמה. לצד המבנים העתיקים יוקמו 22 "קרונות" זכוכית שקופים אשר ב-19 מתוכם יפתחו עסקים מסוגים שונים.
בדומה למתחמים בירושלים ובת"א, צפוי המתחם לשנות את סצנת תרבות הפנאי בבירת העמק ולשמש כמוקד של בילוי, תרבות, מסחר ותיירות הן לתושבי עפולה, עמק יזרעאל וכל הצפון. בכוונת החברה הכלכלית גם לשווק אותו כמרכז בילוי ארצי ולא רק ברמה הלוקאלית.

מבני הקרונות שהונחו לאחרונה במתחם
מבני הקרונות שהונחו לאחרונה במתחם

הוא יציע למבקרים ולתיירים, אטרקציות רבות ביניהן חנויות בוטיק, בתי קפה, מסעדות, מיזמי תרבות, הפעלות לילדים, מתחמי הופעות ועוד. תנאי המכרז למתעניינים מופיעים באתר החברה הכלכלית של עפולה. את חוברת המכרז ניתן לרכוש תמורת תשלום במשרדי החברה.
ביום ראשון הקרוב צפוי להיערך גם סיור למשתתפים ולמתעניינים במקום.

• "הכוונה היא ליצור מתחם שוקק פעילות"

בחברה הכלכלית צופים כי בהקמתו של המתחם תינתן לעסקים רבים ההזדמנות להגיע לקהלי יעד חדשים באזור הצפון וכן, להיחשף למטיילים ומבקרים מכל רחבי הארץ ואף תיירים מחו"ל. בחברה גם צופים כי הפעלת המתחם תוביל לשגשוג גם בקרב עסקים סמוכים.
כזכור, לפני כחודש, 'נחתו' בעיר שמונה מבנים יבילים ראשונים שישמשו למסחר. בשבועות הקרובים יגיעו מבנים נוספים למתחם.

תומר חדד מנכ:ל החברה הכלכלית עפולה
תומר חדד מנכ:ל החברה הכלכלית עפולה

הדוכנים במבנים יפעלו לאורך כל ימות השבוע, ויספקו חווית בילוי ותרבות מהנה וייחודית למבקרים מהעיר, מהעמק ומכל רחבי הארץ. "הכוונה היא ליצור מתחם שוקק פעילות עם דגשים על חנויות ייחודיות ומעניינות שימשכו תנועה ערה של קהל למקום. כבר עתה יש התעניינות רבה לגביו, גם מצד התושבים וגם מצד אנשי עסקים וממותגים שרוצים להפעיל דוכנים במתחם", אמר לאחרונה לאתר עמקניוז תומר חדד, מנכ"ל החברה הכלכלית.